وقتی رسانه های سعودی از ترکیه حمایت میکنند !!!

وقتی رسانه های سعودی از ترکیه حمایت میکنند !!!
چهارشنبه 16 مهر 1399 - 19:44

اگر حتی هیچ اختلاف و عنادی بین سعودی و ترکیه وجود نداشت التزام یکی به اندیشه اخوانی و دیگری به وهابیت کافی بود که دو کشور را در دو اردوگاه مخالف ایدئولوژیک و در برابر هم قراردهد.

العالم - کشکول

اما و در شرایط جدید با حمایت آشکار ترکیه در بحران قره باغ از آذربایجان رسانه های سعودی این فرصت را مغتنم دانسته اند تا بگونه‌ای زیرکانه و البته توام با خباثت این همدلی ترکی-آذربایجانی را مصادره به مطلوب کنند.

رسانه های سعودی طی 11 روز گذشته حمایت عریان ترکیه از آذربایجان را جشن گرفته اند و به‌زعم خود این حمایت را کمک به تشکیل دولتی شیعی و البته لائیک در کنار مرزهای ایران معرفی می‌کنند که موفقیت آن به تشکیل آذربایجانی مستقل از ایران ختم میشود! همچنین در "ذهن فندقی" این رسانه ها توفیق آذربایجان درنبرد با ارمنستان و در سایه حمایت ترکیه به جدا شدن اقوام قفقاز از روسیه و حرکت آنها به سوی خودمختاری ختم خواهد شد! بدیهی است که این رسانه ها هم آذری‌های سلحشور ایرانی را نشناخته اند، هم ازعمق نگاه مذهبی مردم اذربایجان بیخبرند وهم انقدر بینش سیاسی ندارند که واقعیت میدان بحران قره باغ را بفمند وملتفت باشند که اگر این بحران 30 ساله راه حلی از جنس جنگ داشت سه دهه بدرازا نمی‌کشید. ایرانی‌ها ضرب المثلی دارند برای اینچنین نگاههای خامی که میگوید:شتر درخواب بیند پنبه دانه

پربیننده ترین خبرها