ترامپ در رویای رئیس جمهوری مجدد، حتی به بهای مردن پس از انتصاب

ترامپ در رویای رئیس جمهوری مجدد، حتی به بهای مردن پس از انتصاب
يکشنبه 20 مهر 1399 - 11:19

بدون شک هدف از اعلام ابتلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا این است که وی نمی خواسته هرگز خود را در انظار عمومی ضعیف نشان دهد زیرا تیم درمانی وی در بیمارستان نظامی والتر رید آشکارا این پیام را منتقل کرد.

العالمتحلیل روز

شخصیت و ساختار روحی ترامپ به گونه ای است که نمی تواند به ویژه در اوج تبلیغات انتخاباتی برای باقی ماندن در کاخ سفید برای دور دوم ریاست جمهوری به بیماری و خستگی اش اعتراف کند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان تا الان هیچ جا مشاهده نشده که فردی به این ویروس مبتلا و سه روز بعد مرخص شود ، به ویژه که عوارض این بیماری طی 9 روز به بالاترین حد می رسد اما درباره وضعیت ترامپ به نظر نمی آید مرخصی وی پس از سه روز مساله ی ساده ای بوده و تفسیر علمی داشته باشد.

گزارش ها حاکی است ترامپ مخلوطی بی سابقه از داروهای ویژه برای درمان کرونا دریافت کرده که از نظر پزشکی پذیرفتنی نیست و زندگی بیمار را به خطر می اندازد.

به خوبی مشخص است ترامپ درباره ابتلا و به ویژه وضعیت بهبودی اش پس از ابتلا و همه افراد پیرامون وی به خواست وی دروغ می گویند.گزارش ها حاکی است یکی از مشاورهای ترامپ به وی گفته نتیجه آزمایش روز پنج شنبه اش را که مثبت بود را زود اعلام نکند وی نیز گفت نتیجه هنوز مشخص نشده است.

ترامپ پس از انتقال به بیمارستان و فهمیدن اقدام یکی ازکارکنان ارشد کاخ سفید مبنی بر رسانه ای کردن وخامت وضعیت وی پیش از انتقال به والتر رید خشمگین شد. یکی دیگر از دروغ های وی ابتلای ماکینانی سخنگوی کاخ سفید بود زیرا نمی دانست هوب هیکس مشاور وی (که دو روز پیش با وی در سفر بوده) به کرونا مبتلاست.

اکنون وضعیت جسمانی ترامپ اهمیت دارد شمار زیادی در سالم بودن رئیس جمهوری آمریکا هنگام خروج از بیمارستان و توانایی وی در از سرگیری فعالیت سیاسی و تبلیغات انتخاباتی اش تردید دارند .

دیگر پزشکان پیرامون وی مورد اعتماد نیستند زیرا تناقضات زیاد در اظهارات آنان از زمان انتقال به بیمارستان موجب بی اعتمادی شد و دموکرات های کنگره تحقیقاتی درباره توان رئیس جمهوری برای انجام ماموریت هایش آغاز کردند اقدامی که اگر چه هدف از آن فشار روحی بر ترامپ است اما در واقع بیانگر بحران اعتماد میان امریکایی ها و رئیس جمهوری انان است.

عوامل زیادی در این مساله دخالت دارد برخی اعلام ابتلای وی را به کاهش محبوبیتش در اولین مناظره ریاست جمهوری میان وی و جو بایدن رقیب دموکرات وی مرتبط می دانند. برخی از اعضای کاخ سفید نیز هشدارهایی دادند که شرکت وی در مناظره دوم با همان روش و عملکرد پیروزی بایدن را رقم خواهد زد.

گفتنی است خطر بزرگی زندگی سیاسی و عامه آمریکا را تهدید می کند خطری به نام دونالد ترامپ. صداهای زیادی از کاخ سفید بلند شد که خواهان متوقف کردن مردی بودند که مانند ویروس متحرک است و همه از نزدیک شدن بدان بیمناک هستند زیرا سیاست ها و اقدامات وی در رقابت انتخاباتی، تهدیدی برای آمریکاست و سخن درباره سناریوهای مبهم ترامپ در صورت پیشرویی بایدن شرایط را برای آمریکا سخت تر کرده است .

این سناریوها با مخالفت با نتایج انتخابات آغاز می شود و با صحنه های هرج و مرج در خیابان های آمریکا با عنوان راستی های تندرو و پیروان نظریه برتری سفید پوست ها پایان می یابد.

ترامپ به هر بهایی در صدد پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری است حتی اگر برای بار دوم و سوم به کرونا مبتلا شود بلکه بالاتر از آن حتی اگر این ویروس در روز پس از انتصاب وی به ریاست جمهوری مجدد به زندگی اش خاتمه دهد اما اقدامات ترامپ چه در صورتی که بازنده یا برنده شود هرج و مرج در آمریکاست که در کوتاه مدت باید بازنگری شود.

حسين الموسوي - العالم

پربیننده ترین خبرها