ارتش عراق: ائتلاف بین المللی به عقب‌نشینی طبق جدول زمان‌بندی متعهد است

ارتش عراق: ائتلاف بین المللی به عقب‌نشینی طبق جدول زمان‌بندی متعهد است
يکشنبه 20 مهر 1399 - 13:25

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که ائتلاف بین المللی موسوم به ضدداعش، متعهد به عقب‌نشینی طبق جدول زمان‌بندی است.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (یک‌شنبه - ۱۱ اکتبر) با اعلام تغییر طرح‌های امنیتی برای پیگرد و تعقیب گروه‌های تروریستی و حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک، تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی ملزم به عقب‌نشینی از عراق طبق جدول زمان‌بندی شده است و در عین حال برای آموزش و مبارزه با تروریسم تعهداتی در قبال ما دارد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، با اعلام این خبر تاکید کرد که اجازه نمی‌دهیم عراق به کانون درگیری‌ها تبدیل و در جهان منزوی شود.

وی تصریح کرد که فرماندهی عملیات مشترک عراق، عملیات‌‌ها، تاکتیک‌ها و نحوه تحرک یگان‌های خود را تغییر داده و تلاش‌های اطلاعاتی آن برای پیگرد گروه‌های تروریستی و حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک افزایش می‌یابد. اجازه نمی‌دهیم که عراق تنها بماند و منزوی شود. عراق عرصه‌ای برای تسویه‌حساب‌ها یا میدانی برای حمله به هیأت‌های دیپلماتیک نخواهد بود.

الخفاجی افزود: یک جدول زمان‌بندی شده برای ائتلاف بین‌المللی وجود دارد که آنها را به تحویل بسیاری از پایگاه‌های نظامی ملزم می‌کند و این امر اتفاق افتاده است و مقرها و پایگاه‌های نظامی زیادی را تحویل داده‌اند. علاوه بر این، شمار زیادی از کارشناسان و نظامیان آن، پیش از موعد مقرر به دلیل شیوع کرونا، از عراق خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: ائتلاف بین‌المللی همچنان با ما کار می‌کند لذا باید مکانی برای ادامه این فعالیت داشته باشند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه با تعجب پرسید: عملیات آموزش چگونه ادامه یابد؟چگونه آنها با جنگنده‌ها از ما پشتیبانی کنند؟ عملیات حمایت لجستیک چگونه ادامه یابد؟ حملات هوایی چگونه ادامه پیدا کند و گزارش‌ها و اطلاعات در اختیار ما قرار گیرد؟ آیا تمام این امور نیاز به مکان ندارد؟

الخفاجی تصریح کرد که شمار نیروهای ائتلاف بین‌المللی بسیار کاهش یافته است و شمار کمی از آنها باقی مانده‌اند و آنها نیز متعهد به همکاری با ما هستند. کمیته عقب‌نشینی آمریکا، یک کمیته اصلی است که به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر تشکیل شده و جدول زمان‌بندی عقب‌نشینی آمریکا نیز وجود دارد و تلاش‌ها در این مسیر ادامه دارد. نیروهای آمریکایی برای خروج از عراق، زمان‌بندی‌های مشخصی دارند و به آن پایبندند و در عین حال به مبارزه با گروه‌های تروریستی نیز متعهدند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور و یک قانون مصوب شد که ارتش تروریستی آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها