آه کودکان یمنی گرفت ....حذف عربستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل

آه کودکان یمنی گرفت ....حذف عربستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 18:08

کشورهای عضو شورای حقوق بشر علیرغم اعمال فشار و تهدید از سوی عربستان سعودی، سیلی محکمی به این کشور زدند و پس از مخالفت با عضویتش در شورای حقوق بشر سازمان ملل، به علت پرونده جنایتکارانه اش در یمن و نقض وحشتناک حقوق بشر، نام عربستان را از این شورا حذف کردند تا تنها دولتی لقب بگیرد که با وجود اعلام نامزدی برای کسب کرسی شورای حقوق بشر، در فهرست اعضای این شورا قرار نگیرد.

العالم - درگوشی

برخی سازمان های حقوقی از شکست عربستان و تلاش نومیدانه آن برای بهبود چهره اش در برابر جامعه جهانی استقبال کردند به گونه ای که برنو ستاگنو معاون مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر گفت:حوادث عربستان در سایه ولی عهدی محمد بن سلمان توبیخ و هشدار بزرگی برای این کشور بود.

وی تاکید کرد عربستان تنها کشوری است که انتخاب نشده و بیشتر اعضای سازمان ملل هم با عضویت این کشور در شورای حقوق بشر به دلیل نقض گسترده حقوق بشر و جنایت های جنگی اش در خارج، مخالف هستند.

" ساره لیا ویتسن" مدیر اجرایی سازمان " دموکراسی جهان عرب " گفت:" عربستان اصلاحات گسترده ای برای آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به جنگ وحشتناک در یمن انجام نداده و به شهروندانش اجازه مشارکت سیاسی واقعی نداده بنابراین در جهان مطرود خواهد ماند.

توصیف عربستان به کشوری مطرود در محافل بین المللی آسان نیست نه به خاطر اینکه واقعاً مطرود نیست یا پرونده اش در زمینه حقوق بشر درخشان است و هیچ نقض حقوقی انجام نداده بلکه این کشور عادت کرده همه چیز را با پول، معاملات تجاری و تسلیحاتی و رشوه دادن به کشورهای تاثیر گذار برای سرپوش گذاشتن بر پرونده سیاه خود، بخرد. بارها سازمانهای بین المللی را به قطع کمکهایش تهدید کرده بنابراین آنان نیز جرات نکردند و فقط به پرونده فاجعه آمیزش در زمینه حقوق بشر اشاره کردند.

عربستان حتی توانست حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را بخرد تا وی در برابر انتقادهای بین المللی علیه محمد بن سلمان ولی عهد سعودی پس از قتل وحشتناک جمال خاشقچی خبرنگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، زندانی و شکنجه کردن فعالان زن سعودی و تجاوز به آنان، کنار زدن همه مخالفان داخلی خاندان آل سعود به بهانه مبارزه با فساد و هم چنین پذیرفتن معامله قرن برای حذف مساله فلسطین و تشویق شیخ نشین های خلیج فارس به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بایستد.

بدون شک رسوایی های پرسر و صدای عربستان در محافل بین المللی و حذف این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل، حاصل آه کودکان یمنی است که بن سلمان را رسوا کرده و بیشتر از این نیز رسوا خواهد کرد.

بن سلمان پس از محروم کردن یمنی ها از آب و غذا و دارو و حتی حق زندگی و کشتن آنان با سلاح های کشنده آمریکا، دیر یا زود از تخت قدرت به زیر کشیده خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها