واکنش وزارت امور خارجه به خبرسازی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی در بلژیک

واکنش وزارت امور خارجه به خبرسازی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی در بلژیک
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 18:39

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های اخیر مبنی بر هشدار دیپلمات بازداشت شده ایرانی به مقامات بلژیک را یک خبرسازی سطحی خواند و نقض مصونیت دیپلماتیک و بازداشت اسدالله اسدی و محاکمه وی در بلژیک را بدعتی غیرقابل قبول برشمرد.

العالم- ایران/ سیاسی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای خبرگزاری رویترز و برخی رسانه های اروپائی مبنی بر هشدار دیپلمات بازداشت شده ایرانی به مقامات بلژيك را در حد یک خبرسازی سطحی دانست و تصریح کرد : اینگونه خبرسازی‌های بی اساس برای بهره برداریهای بعدی و فضاسازی‌های رسانه‌ای تولید و منتشر می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بازداشت آقای اسد الله اسدي ديپلمات جمهوري اسلامي ايران در اروپا را اقدامي از اساس غير قانوني و نقض فاحش قواعد و رویه های بین المللی و مفاد كنوانسيون 1961 وين قلمداد می نماید و براین اساس قبلا مراتب اعتراض شدید خود را به طور رسمي به مقامات دولت هاي اروپايي ذيربط ابلاغ کرده است.

خطیب زاده افزود:ما معتقديم نقض مصونيت ديپلماتيك و بازداشت آقاي اسدي و محاكمه وي در بلژيك يك بدعت غير قابل قبول است و وزارت امورخارجه همچنان، كشورهاي درگير اين پرونده را مسئول نقض حقوق ديپلمات كشورمان می داند و حق پاسخگویی متناسب را برای خود محفوظ میداند.

پربیننده ترین خبرها