کاربران عراقی با انتشار مطالبی در فضای مجازی، سالروز رحلت رسول اکرم(ص) را گرامی داشتند

کاربران عراقی با انتشار مطالبی در فضای مجازی، سالروز رحلت رسول اکرم(ص) را گرامی داشتند
جمعه 25 مهر 1399 - 19:07

به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم(ص)، هشتگ "وفات محمد رسول اعظم" در عراق ترند شد.

العالم ـ داغ های مجازی

جهان عرب و اسلام سالروز رحلت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و اله و سلم و نیز سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) را گرامی می دارند. مسلمانان با رعایت ضوابط بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، مراسم عزاداری برگزار کردند و بر فراز گنبد امام علی علیه السلام در نجف اشرف به همین مناسبت پرچم سیاهی برافراشته شد. همچنین در ایران نیز بویژه در دو شهر مشهد و قم مراسم عزاداری برگزار گردید.

در لحظات آخر از زندگی رسول اکرم(ص)، امام علی علیه السلام بر بالین او حضور داشت. زمانی که مرگ پیامبر فرا رسید، به امام علی گفت که ای علی سرم را در دامانت بگذار. اگر فرمان خدا رسید، مرا رو به قبله کن. و نخستین کسی باش که بر من نماز می گذارد و مرا ترک نکن تا آنکه مرا به خاک بسپاری. علی نیز سر پیامبر را بر دامان خود گذاشت اما بلافاصله از هوش رفت. فاطمه علیها السلام شیون و زاری آغاز کرد. رسول اکرم چشمان مبارک خود را باز کرد و به فاطمه گفت که این آیه را بخواند: و ما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم (و محمد جز فرستاده‏ اى كه پيش از او پيامبرانى گذشتند، نيست. آيا اگر او بميرد يا كشته شود از عقيده خود برمى‏ گرديد). فاطمه همچنان اشک می ریخت تا آنکه پیامبر در گوش او سخنی گفت و فاطمه لبخندی زد. پس از آن رسول اکرم در حالی که سر در دامان علی داشت، جان سپرد.

علی بن ابیطالب(ع) غسل رسول اکرم(ص) را آغاز کرد و از فضل بن عباس نیز خواست تا به او کمک کند. پس از آنکه غسل و کفن رسول اکرم به پایان رسید، علی نماز بر پیکر پاک ایشان را آغاز کرد در حالی که دیگر مسلمانان در مسجد بر سر محل دفن پیامبر و در خصوص کسی که امام مسلمانان در نماز بر پیکر رسول اکرم باشد، بحث و گفتگو می کردند. علی اما نزد آنها رفت و گفت که گروه گروه بیایید و بر پیامبر نماز بگذارید. سپس فرمود که من پیامر را در اتاقش دفن خواهم کرد. دیگر مسلمانان نیز این سخن را پذیرفتند.

امام علی به همراه عباس بن عبدالمطلب و فضل بن عباس و اسامه بن زید و یکی از انصار به نام انس بن خولی پیکر رسول اکرم را به خاک سپردند. رسول اکرم بنا بر اخبار اهل بیت علیهم السلام در 28 صفر سال دهم هجرت وفات یافتند.

کاربران عراقی به همین مناسبت گرانقدر توییت هایی در رثای رسول اکرم نوشتند و رحلت ایشان را تسلیت گفتند و اشعاری در سوگ پیامبر(ص) منتشر کردند.

کاربری توییت کرد: رحلت سید و سرور دو جهان خاتم انبیا و اشرف مخلوقات رسول اکرم محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم را تسلیت می گویم.

فاطمه التمیمی نوشت: عرش الهی به لرزه درآمد. فرشته ای از فرشته دیگری می پرسد چه شد که آسمان ها و افلاک به گریه افتادند. طه از میان ما برفت و فرشتگان زاری کردند و جبریل ندا داد ای علی، رسول رحلت کرد.

کاربر دیگری به نام محمد العراقی نیز بخشی از دعای افتتاح را توییت کرد: اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبه ولینا و شده الزمان علینا و وقوع الفتن بنا تظاهرا الاعدا علینا و کثره عدونا و قله عددنا (بارالها ما از فقدان پیغمبرمان و غیبت امام ما و غلبه روزگار بر ما و فتنه های سخت و بسیاری دشمنانمان و کمی عدد ما به درگاه تو شکوه می کنیم))..

ابومهدی الموسوی نیز اشعاری از زبان فاطمه زهرا منتشر کرد: صدا می کرد پدرم نرو و مرا تنها مگذار. پدرم می دانی که این گروه ظالم بسیار رذل هستند و با شمشیر خیانت دین تو را هدف گرفتند.

آلاء نوشت: آزار و اذیتی که پیامر در راه هدایت امت متحمل شد، هیچ پیامبر دیگری تحمل نکرد.

Zeinabwael نیز در صفحه خود در توییتر حدیثی از رسول اکرم منتشر کرد: عن رسول الله صلی الله علیه و اله: نحن کلمه التقوی و سبیل الهدی و المثل الاعلی و الحجه العظمی و العروه الوثقی. (ماييم آن كلمه تقوى و راه هدايت و الگوى برتر و حجّت بزرگ و ریسمان محکم).

پربیننده ترین خبرها