نشست فوق‌العاده دولت سودان درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل

نشست فوق‌العاده دولت سودان درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل
جمعه 25 مهر 1399 - 19:42

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند، دولت سودان تا ساعاتی دیگر نشستی فوق‌العاده برای بررسی موضعش درخصوص عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، روزنامه "معاریو" نوشت، دولت سودان در نظر دارد تا پیش از پایان یافتن ضرب‌الاجل 24 ساعته آمریکا، نشستی فوق‌العاده را جهت تصمیم‌گیری درباره عادی‌سازی با رژیم اسرائیل، برگزار کند.

رسانه‌های سودانی عصر چهارشنبه گزارش داده بودند که آمریکا به سودان 24 ساعت مهلت داده تا پاسخ خود را در خصوص حذف نامش از لیست کشورهای حامی تروریسم و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کند.

این منابع با تأکید بر اینکه ساعات بعدی ساعاتی سرنوشت‌ساز درخصوص این مساله خواهد بود، خاطرنشان کردند دولت سودان درخصوص عادی‌سازی با اسرائیل دچار اختلاف و دودستگی شده است. در حالی‌که "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حاکمیتی و برخی اعضای این شورا و اعضای دولت موافق عادی‌سازی هستند، اعضای احزاب سیاسی، وزرا و محافل مردمی مخالف این امر هستند.

دولت "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش دارد تا خارطوم را به دلیل عادی‌سازی روابطش با دولت رژیم صهیونیستی و امضای "توافق صلح" در مقابل حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم تحت فشار قرار دهد.

شبکه خبری i24news گزارش داد، شورای حاکمیتی سودان در نشستی که عصر روز چهارشنبه برگزار شد، تصمیم به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفته است. رایزنی سختی در این نشست انجام شد اما در نهایت شورای حاکمیتی سودان این تصمیم را اتخاذ کرد.

پربیننده ترین خبرها