سفارت آمریکا، عامل حملات الرضوانیه عراق/ رد دیه از سوی خانواده قربانیان

سفارت آمریکا، عامل حملات الرضوانیه عراق/ رد دیه از سوی خانواده قربانیان
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 15:08

یک فرمانده الحشد الشعبی خبر داد که سفارت آمریکا عامل بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه بغداد بوده و وقتی واشنگتن، قصد داشته به خانواده‌های قربانیان، پول بدهد، این خانواده‌ها حاضر به پذیرش نشدند.

العالم _ عراق

«محمد البصری» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق از بسته شدن پرونده بمباران منطقه «الرضوانیه» بغداد خبر داد.

ستاد مشترک ارتش عراق هشتم مهر ماه جاری اعلام کرد که در جریان بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه، پنج نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

البصری به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که «تحقیقات درباره بمباران الرضوانیه ثابت کرد که سفارت آمریکا در آن دست داشته است».

وی تصریح کرد: «نیروهای امنیتی عراق، پس از بمباران یک منزل در نزدیکی فرودگاه بغداد، این تحقیقات را انجام دادند... ولی پس از اثبات دست داشتن آمریکاییها، این پرونده بسته شد».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد: «طرف آمریکایی توجیه می‌کند که عملیات عمدی نبود.... و این حادثه در جریان عملیات آموزشی بر روی برخی از موشکهای سفارت [آمریکا در بغداد] صورت گرفته است».

البصری در پایان گفت: «سفارت آمریکا تلاش کرد مبلغ زیادی پول، به خانواده‌های این شهدا بدهد، ولی خانواده‌ها حاضر نشدند این پولها را به عنوان دیه قبول کنند».

پس از این حملات بود که آمریکاییها مطابق معمول انگشت اتهام را به سمت گروههای مقاومت عراق نشانه رفتند، ولی تحقیقات حکایت از دست داشتن آمریکا داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها