کمپین گسترده در کشورهای عربی برای تحریم کالاهای فرانسوی

کمپین گسترده در کشورهای عربی برای تحریم کالاهای فرانسوی
جمعه 2 آبان 1399 - 12:55

هشتگ "#تحریم کالاهای فرانسوی" در بسیاری از کشورهای عربی در صدر ترندها قرار گرفته، که بیانگر خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از اظهارات دیوانه‌وار رئیس‌جمهوری فرانسه علیه مسلمانان مقیم این کشور است.

العالم- داغ‌های مجازی

کاملاً مشخص بود که "امانوئل مکرون" کمپین اسلام‌ستیزی را در فرانسه قبل از حادثه قتل معلم موهن کلید زده؛ چرا که او پیشتر در دفاع از نشریه بدنام "شارل ابدو"، که به توهین به ساحت نبی اکرم (ص) معروف است، گفت که انتشار چنین کاریکاتورهایی( توهین‌آمیز) "سازگار با قانون اساسی فرانسه و حق آزادی بیان و عقاید است".

رئیس‌جمهور فرانسه، به دنبال وقوع جنایت قتل معلم تاریخ در حومه پاریس- که قطعا با تعالیم و آموزه‌های اسلام در تعارض است- اصرار داشت این جنایت را "تروریسم اسلامی" و مقتول را قهرمان معرفی کند بدون اینکه اندک سرزنشی را متوجه معلم کند که با توهین به پیامبر اکرم( ص)، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

همین امر باعث خشم گسترده ملت‌های مسلمان شده و کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌هایی ایجاد کرده و تحریم کالاهای فرانسوی را خواستار شده‌اند. "#تحریم کالاهای فرانسوی"، "#مکرون به پیامبر توهین کرد" و "پیامبرمان خط قرمز است"، جزو پربازدیدترین هشتگ‌ها شده‌اند.

حساب کاربری "sumya-waelدر توییتر نوشته است: "بعد از اظهارات مکرون و بی‌شرمی او که نمایانگر اوج نژادپرستی و توهین بزرگ به رسول اکرم( ص) است، حداقل کاری که هر مسلمانی باید در دفاع از رسول اکرم انجام دهد، تحریم کالاهای فرانسوی است."

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی فهرستی از کالاها و شرکت‌های فرانسوی را منتشر کرده و خواستار تحریم آنها شده‌ و اظهار داشته‌اند که عدم استفاده از اینها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در کویت، رئیس هیئت مدیره انجمن اتحادیه‌های تعاونی مصرف در نامه‌ای به هیئت مدیره اتحادیه‌های تعاونی، خواستار تحریم تمام کالاها و تولیدات فرانسوی و خارج کردن آنها از تمامی بازارهای مرکزی و محلی شده است. بسیاری از کاربران متن این نامه را بازنشر و به آن واکنش نشان داده‌اند.

حساب کاربری به نام "mohamed Aldshnaoe" در توییتر نوشت: "#پیامبرمان خط قرمز است. #تحریم کالاهای فرانسوی. برای هر مسلمان و هر انسان آزاده‌ای واجب است آنها را تحریم کند و خشم‌شان را از توهین سریالی فرانسوی‌ها به حضرت محمد رسول‌الله ابراز کند. آنها را تحریم و نبی‌تان را یاری کند. آنها را تحریم کنید تا این پیام‌تان را به گوش برسانید که پیامبرمان مهم‌ترین دارایی ما است. تحریم کالاهای آنها واجب است."

"عبدالله بن ابراهیم" نیز در توییتی اظهار داشته که استعمارگران هیچ مودتی به مسلمانان ندارند و آنها فقط به منافع خودشان می‌اندیشند.

"Suhail al-Yamani" " نیز توییت کرده و نوشته است: " تروریست کسی است که جمعه‌ها را در موزه قرار می‌دهد و با آن، به جهانیان فخر می‌فروشد. تروریست کی است که به پیامبران و رسول اکرم فحش و دشنام می‌دهد و به دیگر ادیان احترام نمی‌گذارد. مکرون در توهین به رسول اکرم پا را از حد فراتر گذاشته و او بایستی عواقب آن را متقبل شود. شهروندان عربی این تصاویر و از جمله عکس تو را فراموش نمی‌کنند."

رئیس‌جمهور فرانسه چرا اصرار دارد در این برهه به اسلام و مسلمانان توهین کند؟ ناظران بر این باورند که مکرون چنین اظهاراتی را مطرح کرد تا افکار عمومی در کشورش را از سیاست‌های شکست‌خورده و اوضاع وخیم اقتصادی منحرف کند.

پربیننده ترین خبرها