نه ایران و نه قطر ... مردم عربستان از بن سلمان انتقام خواهند گرفت

نه ایران و نه قطر ... مردم عربستان از بن سلمان انتقام خواهند گرفت
شنبه 3 آبان 1399 - 18:24

روزنامه اسراییلی "هآرتس" به نقل از "حاییم سابان" میلیاردر صهیونیستی آمریکایی گفت که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به او اطلاع داد که نمی تواند در امر سازش با "اسراییل" به امارات و بحرین بپیوندد؛ زیرا این امر به "کشته شدنش به دست ایران و قطر و مردم کشورش" منجر خواهد شد.

العالم ـ درگوشی

اهداف بن سلمان از این اظهارات کاملا روشن و واضح است و بر هیچ کسی پوشیده نیست که او پیشگام اقدام ذلت بار و ننگین برخی نظام های عربی برای سازش با رژیم اشغالگر با هدف کمک به سرورش ترامپ است که در انتخابات ریاست جمهوری آتی در مقابل حریف دموکراتش جو بایدن با مشکلاتی روبرو شده است. روزنامه "میدل ایست مونیتور" نیز خبر داد که غرامت هایی که ترامپ از سودان درخواست کرده و بالغ بر 335 میلیون دلار است، بن سلمان پرداخت کرده است تا روند سازش میان خارطوم و تل آویو را سرعت ببخشد.

شبکه اسراییلی "کان" در گزارشی درباره آنچه که آن را "روابط عاشقانه میان اسراییل وعربستان" خوانده است، نوشت: "مسئولان ارشد اسراییلی به ریاض سفر کردند". این شبکه به نقل از یک منبع اسراییلی آورده است که "محمد بن سلمان ولیعهدی است که بیشترین حمایت را برای "اسراییل" فراهم کرد. و اگر این مساله به بن سلمان واگذار شود، سازش و صلح محقق می شد، اما سیاست داخلی عربستان مانع از آن می شود".

بنابراین چرا بن سلمان درباره مخالفت با عادی سازی می گوید که از ایران و قطر و ملت خودش ترس و هراس دارد؟ روشن است که بن سلمان می کوشد تا با شیوه ای بسیار احمقانه ایران را در این مساله دخالت دهد و گمان می کند که این امر بر نفرت و کینه توزی سروارنش ترامپ و پمپئو و نتانیاهو نسبت به ایران می افزاید و سبب می شود تا هرچه بیشتر ایران را تحت فشار قرار دهند. اما آوردن نام قطر نیز به مثابه پرتاب سنگ در تاریکی است تا شاید به هدف اصابت کند و از این طریق به روابط قطر با امریکا ضربه بزند و در صورت وقوع هرگونه درگیری احتمالی در آینده با قطر، بتواند حمایت سرورانش را جلب کند.

اما علت اصلی و واقعی ترس بن سلمان از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، همانی است که بن سلمان ذکر کرده است و آن مردم عربستان است. همه می دانند که مردم عربستان مانند دیگر ملت های عربی و اسلامی بسیار قاطعانه و صریح به مساله فلسطین پایبند هستند. همچنین به سبب وجود کعبه و حرم نبوی در عربستان، پایبندی مردم این کشور به قدس شریف دوچندان می گردد. این منزلتی که خداوند به سرزمین عربستان اختصاص داده است، سبب شد تا مردم این کشور نسبت به مقدسات اسلامی و در راس آنها قدس شریف و مسجد الاقصی حساس تر باشند. بنابراین در صورتی که بن سلمان و یا حتی پدرش جسارت کنند و با صهیونیستها سازش کنند، قطعا ملت عربستان از آنها انتقام خواهند گرفت.

بن سلمان این مساله را به خوبی می داند؛ از این رو امارات و بحرین را به سازش واداشت و سودان را برای عادی سازی با صهیونیستها تحت فشار گذاشت تا زمینه برای کشورش برای سازش در آینده فراهم گردد. و درعرصه داخلی نیز بن سلمان تلاش می کند تا با فریب جوانان سعودی از طریق ترویج ابتذال و تقلید از غرب بتواند برای سازش زمینه سازی کند؛ در صورتی که این امر حتی خشم هواداران این سیاست را نیز برانگیخت. بنابراین شتابزدگی بن سلمان برای سازش با رژیم اشغالگر از طریق غرق کردن جوانان سعودی در اقدامات ناپسند، آرزوی دست یافتن به عرش قدرت را برایش محقق نخواهد ساخت؛ بلکه این رؤیا و صاحبش را در خاک مدفون خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها