اقدام سودان خنجر زدن از پشت به مساله فلسطین است + ویدئو

شنبه 3 آبان 1399 - 22:17

گروه های فلسطینی اعلام توافق سازش سودان با رژیم اشغالگر را محکوم کردند و آن را خیانتی برای مساله فلسطین ومنافع امت اسلام و سودان دانستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

گروه های فلسطینی از مردم سودان خواستند تا با تمام اشکال عادی سازی با رژیم صهیونیستی مخالفت کنند. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصمیم سودان را از پشت خنجر زدن به مساله فلسطین و انکار کردن تاریخ سودان که همواره حامی فلسطینی ها بود، دانست.

در رام الله با آنکه فلسطینی ها از تصمیم خارطوم چندان غافلگیر نشدند؛ اما رهبری فلسطین تاکید کرد که تصمیم سودان با تصمیمات عربی که بر مخالفت با سازش تا رسیدن به راه حلی برای مساله فلسطین تاکید می کنند، مغایرت دارد. اما رهبری فلسطین به نوعی احساس می کند که واقعیتهای جدید عربی بر پشت کردن به مساله فلسطین مبتنی است.

واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان ازادیبخش فلسطین در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: این سازش بسیار ننگین و خفت بار است که به ضرر مساله فلسطین و حقوق مردم فلسطین و اهرم قدرتی برای رژیم اشغالگر است.

گروههای فلسطینی که سازش سودان را از پشت خنجر زدن به مساله فلسطین دانستند بر لزوم اتحاد فلسطینی ها و تعیین راهبردی واحد برای مقابله با اشغالگر اسراییلی تاکید کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها