یک مقام افغان:

غرب سیر انحطاط اخلاقی خود را می پیماید

غرب سیر انحطاط اخلاقی خود را می پیماید
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 09:57

رهبر نهضت اسلامی افغانستان اعلام کرد که اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، انحطاط اخلاقی و آزادی بیان در غرب بویژه فرانسه را به نمایش گذاشته است.

العالم - آسیا

مولوی محمد مختار مفلح، رهبر نهضت اسلامی افغانستان گفت: انتشار کاریکاتور موهن در مورد پیامبر اسلام (ص) در فرانسه و دفاع رئیس جمهوری آن کشور از آن تحت عنوان آزادی بیان، سیر انحطاط اخلاقی در جوامع غربی را به نمایش می گذارد.

وی در این خصوص گفت: فرانسه و غرب شکستن حریم ارزش‌های دینی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا به زعم خود بتوانند از پیشرفت موج گرایش به اسلام جلوگیری کنند.
رهبر نهضت اسلامی افغانستان اضافه کرد: رئیس جمهوری فرانسه انتشار چنین کاریکاتورهایی را سازگار با قانون اساسی کشورش و مطابق حق آزادی بیان و عقاید دانسته است، اما واقعیت چنین نیست بلکه در حقیقت نگاه تبعیض آمیز غربی ها علیه مسلمانان و استفاده ابزاری از آزادی بیان است.

مفلح اظهار داشت: این اظهارات غیرمسئولانه و رفتار غیرمتمدنانه مکرون علیه ادیان به خصوص اسلام عزیز با نام آزادی بیان، تلاش های مشترک میان رهبران دینی برای نابودی نژاد پرستی را بی نتیجه می سازد و قلدری علیه ادیان و احساسات میلیاردها مسلمان جهان را جریحه دار می کند و موجب به وجود آمدن و تقویت فرهنگ نفرت، نژاد پرستی و تروریسم می شود.

وی افزود: زمانی که رهبران جهان اسلام با حکمای غرب برای تقویت ارزش های همزیستی و هم وطنی تلاش می‌کنند، اظهارات غیر مسئولانه صادر می شود و از حمله به اسلام به عنوان سرپوشی برای تحقق منافع واهی سیاسی استفاده می شود.

به گفته رهبر نهضت اسلامی افغانستان، اینگونه اقدامات، با تمامی آموزه های دینی در تعارض است و همسو با اندیشه صهیونیستی می باشد که دشمن تمامی ادیان و رهبران آن است.

مفلح تاکید کرد که اهانت به شخصیت حضرت خاتم الانبیا (ص)، تجاوزی است که عقل و دین آن را نمی پذیرد و همچنین مخالف با آزادی بیان است که بر احترام به آزادی اعتقادات دیگران و مقدسات آنها تأکید دارد.

وی این اقدام را اشتباهی بزرگ دانست که باید از آن عقب نشینی شود، زیرا این اعمال، اهانت به تمامی پیروان ادیان آسمانی و هتک حرمت انبیا به ویژه حضرت رسول اکرم (ص) که رحمت برای جهانیان است به شمار می رود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها