هشدار سفارت آمریکا به اتباعش در عربستان؛ اعترافی علنی و آشکار به شکست در تامین امنیت متجاوزین

هشدار سفارت آمریکا به اتباعش در عربستان؛ اعترافی علنی و آشکار به شکست در تامین امنیت متجاوزین
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 11:43

آمریکا به اتباع خود در عربستان سعودی درخصوص حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن هشدار داده و از آنها خواسته است در حالت آماده‌باش قرار بگیرند و تدابیر لازم را اتخاذ و در شرایط اضطراری به سفارت مراجعه کنند.

العالم- کشکول

در بخشی دیگر از این هشدار امنیتی سفارت آمریکا آمده است: "اگر در منزل یا ساختمان به سر می‌برند به پایین‌ترین قسمت بروند و از پنجره‌ها فاصله بگیرند و در نزدیکترین دیوار به دور از پنجره یا دریچه بنشینند و اگر در خارج از منزل هستند سریعاً جان پناه مطمئن را پیدا کنند و اگر جان پناهی نیافتند روی زمین دراز بکشند و سر خود را با دستان خود بپوشانند."

این سفارتخانه افزود: "اگر موشک یا پهپاد رهگیری و منهدم شود هم سقوط قطعات آن بسیار خطرناک است. پس از حمله بسیار مراقب باشند و از قطعات منهدم‌شده دور شوند و به اخبار رسمی توجه کنند."

هشدار امنیتی سفارت ایالات متحده به شهروندان خود در مورد موشک‌ها یا هواپیماهای بدون سرنشین احتمالی که ممکن است ریاض را هدف بگیرند حامل پیام‌های زیادی است:

-اعترافی علنی و صریح مبنی بر اینکه کشوری که موشک‌ها و پهپادها از آنجا تاسیسات حیاتی کشورهای متجاوز را هدف قرار می‌دهد، یمنِ محاصره‌شده است.

- اعترافی و صریح به توانمندی‌های نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن عمق کشورهای متجاوز.

-اعترافی علنی و آشکار به شکست ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی، آمریکایی و صهیونیستی در شکستن اراده ملت یمن به رغم گذشت 8 سال از جنگ.

-اعترافی علنی و صریح به بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به کارآمدی سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا، که به قیمت صدها میلیارد دلار به عربستان سعودی فروخته است.

-اعترافی علنی و آشکار به شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در تامین امنیت کشورهای متجاوز.

بالاخره به رغم اینکه موشک‌ها و پهپادهای یمنی به اهداف‌شان در ریاض و دیگر مناطق عربستان سعودی می‌رسند ولی ائتلاف شر آمریکایی، سعودی و صهیونیستی تلاش می‌کنند به شکست‌های‌شان سرپوش بگذارند. ولی این بیانیه حجم دروغ ائتلاف متجاوز علیه یمن را که طی سال‌های گذشته تکرار می‌کردند به جهانیان نشان داد و تلاش‌های آنها برای نادیده گرفتن توانمندی‌های نیروهای مسلح یمن را خنثی کرد.

پربیننده ترین خبرها