ترامپ آتش زیرخاکستر اعتراضات گسترده مردم آمریکا بعد از انتخابات/ مستاجر کاخ سفید و کلید واژه های تقلب، سرقت آرا و عدم انتقال صلح آمیز قدرت

ترامپ آتش زیرخاکستر اعتراضات گسترده مردم آمریکا بعد از انتخابات/ مستاجر کاخ سفید و کلید واژه های تقلب، سرقت آرا و عدم انتقال صلح آمیز قدرت
جمعه 9 آبان 1399 - 09:31

کلید واژه های استفاده شده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص انتخابات این کشور از جمله سرقت آرای مردم، تقلب، خودداری از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست، موضوعی است که رسانه ها با استناد به آنها از درپیش بودن اعتراضات گسترده در این کشور پس از اعلام نتایج خبر می دهند.

العالم ـ آمریکا

در شر ایطی که تنها پنج روز مانده تا انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) ریاست جمهوری آمریکا ، برخی از رسانه ها خبرهایی مبنی بر آماده شدن نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با ناآرامی های بعد از انتخابات منتشر کرده اند.

کلید واژه های استفاده شده از سوی ترامپ در طول رقابت انتخاتی از جمله مطرح کردن موضوع تقلب در انتخابات آمریکا و به سرقت رفتن آرا مردم این کشور، خودداری وی از پذیرش نیتجه انتخابات در صورت شکست و نگرانی از عدم انتقال صلح آمیز قدرت توسط وی، باعث شده که مسوولان و همچنین رسانه های آمریکایی زمزمه هایی در باره اعتراضات گسترده مردم این کشور بعد از انتخابات را مطرح کنند.

موریل بوزر شهردار واشنگتن روز پنجشنبه در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که مقامات شهری در حال آماده سازی برای پاسخگویی به هر گونه ناآرامی مدنی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۳ نوامبر هستند.

بوزر گفت: ممکن است شمارش آرا در این دوره از انتخابات متفاوت باشد ... ما همچنین می دانیم که برخی از افراد مایلند ضرب وشتم یا دردسر ایجاد کنند.

شهردار واشنگتن افزود: ما چیز خاصی نداریم که در این باره به شما گزارش دهیم، اما به شما خواهیم گفت که در حال آماده سازی برای اطمینان از ایمنی شهر هستیم.

پیتر نیوشام رئیس اداره پلیس متروپولیتن نیز خاطرنشان کرد، نگران است که در روز انتخابات در واشنگتن ناآرامی های داخلی ایجاد شود، بنابراین کل نیروهای پلیس این شهر از ۳ نوامبر و روزهای بعدی آماده خواهند بود.

به گفته نیوشام، در حال حاضر هیچ تهدید قابل اعتمادی برای خشونت وجود ندارد، اما مقامات شهری مجوزهای متعددی برای برگزاری تظاهرات دریافت کرده اند.

تونی اورز فرماندار ویسکانسین هم در اطلاعیه ای اعلام کرد که حدود ۴۰۰ نیروی گارد ملی از مقامات محلی انتخابات در روز انتخابات و روزهای آتی بعد از آن پشتیبانی می کنند.

به گفته اورز، نیروهای گارد ملی لباس غیرنظامی خواهند پوشید و از روز دوشنبه این هفته در محل های مختلف ایالت ویسکانسین مستقر خواهند شد.

شبکه سی ان ان نیز هفته گذشته گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ است.

آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) است.

پیش از این آژانس‌های اجرای قانون و مهاجرت آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند.

مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیز موجب ایجاد ناآرامی‌های مدنی در شهرهای آنها شده است.

از جمله اقدامات دیگر آمریکا برای مواجهه شدن با روزهای ناآرام بعد از انتخابات جمع آوری اسلحه و مهمات از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است.

روزنامه واشنگتن پست در همین خصوص نوشت: شرکت زنجیره‌ای "وال مارت" یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آمریکا است که از روز پنجشنبه اسلحه و مهمات را از فهرست فروش خود حذف کرد.

جمع آوری اسلحه و مهمات از فروشگاه‌های وال مارت در ارتباط با احتمال بروز ناآرامی‌های مدنی در سراسر آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰ است.

کری لاندبرگ سخنگوی شرکت وال مارت در بیانیه ای اظهار داشت: ما برخی ناآرامی‌های داخلی را مشاهده کرده‌ایم و همانند چند سال اخیر برای ایمنی همکاران و مشتریان خود اسلحه و مهمات را از فهرست فروش خارج کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، شرکت فیس بوک نیز هفته گذشته اعلام کرد که اقداماتی را برای ناآرامی های احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تدارک دیده است.

این ابزارها شامل کند کردن انتشار برخی از پست‌ها و تعدیل خبرهای کاربران است.

با استفاده از این ابزارها می‌توان آنچه را که ده‌ها میلیون آمریکایی هنگام ورود به پلتفرم می‌بینند، تغییر دهند و از این رو در معرض احساسات، تحریک به خشونت و اطلاعات غلط قرار گرفتن کاربران کاهش می‌یابد.

پربیننده ترین خبرها