قطعی جریان برق در اراضی اشغالی/ احتمال حمله سایبری به تاسیسات برق رژیم صهیونیستی

قطعی جریان برق در اراضی اشغالی/ احتمال حمله سایبری به تاسیسات برق رژیم صهیونیستی
جمعه 9 آبان 1399 - 17:23

جریان برق در اراضی اشغالی فلسطین، ساعت دو و نیم بامداد امروز به وقت تهران قطع شد.

العالم - فلسطین اشغالی

شرکت برق اسرائیل امروز جمعه از اختلال گسترده در شبکه توزیع برق در شب گذشته در برخی مناطق اراضی اشغالی خبر داد و تاکید کرد این مساله به دلیل حمله سایبری نبوده است. اما روزنامه یدیعوت آحرونوت در پایگاه خبری خود اعلام کرد شب گذشته واحدهای تولید برق در برخی مناطق به طور کامل از کار افتاده اند . با وجود این، برخی منابع امنیتی به شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گفتند که احتمال حمله سایبری وجود دارد.

بنا به اعلام منابع امنیتی، سه ایستگاه تولید برق ، یکی بعد از دیگری از کار افتادند و یک سوم ساکنان اراضی اشغالی، نیمه شب بدون برق ماندند و با توجه به این که در نیمه شب، فشاری بر روی شبکه برق و نیز بر هیچ یک از ایستگاه های تولید برق وجود ندارد، احتمال حمله سایبری وجود دارد.

وزارت نیروی رژیم اشغالگر اعلام کرده است که در خصوص شرایط این حادثه تحقیق می کند.

گزارش های امنیتی اسرائیل اخیرا" از جنگ سایبری میان رژیم اسرائیل و ایران حکایت داشت و اینکه دو طرف تقریبا همه روزه همدیگر را هدف حملات سایبری قرار می دهند.

شرکت برق اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: شب گذشته به دلیل بروز اختلالی زود گذر در شبکه توزیع برق جنوب اسرائیل ، برخی ایستگاه های تولید برق در منطقه بئیر طوفیا از کار افتادند که در اثر آن دو ایستگاه تولید برق دیگر در دالیا و غیزر نیز متوقف شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: قاطعانه اعلام می کنیم این اتفاق ناشی از عملیات سایبری نبوده و مانند هر حادثه غیر عادی دیگر، این شرکت تحقیقات خود در این خصوص را آغاز خواهد کرد. این شرکت ظرف 40 دقیقه توانست جریان برق را مجدداً به شبکه توزیع بازگرداند. شبکه توزیع معمولاً به طور خودکار به کاهش فشار جریان برق واکنش دفاعی نشان داده و جریان را به طور گسترده قطع کرده است و پس از ثبات یافتن جریان برق واحدهای پشتیبانی به واحدهایی که از مدار خارج شده اند اعزام شده اند.

پایگاه خبری روزنامه یدیعوت آحرونوت اعلام کرد در ساعت اول نیمه شب گذشته جریان برق در مناطقی گسترده از اسرائیل قطع شد. این رسانه صهیونیستی اعلام کرد با وجود ادعای شرکت برق اسرائیل در خصوص پایدار نمودن جریان برق در کمترین زمان ممکن اما گزارش های زیادی از قدس، اشدود، رمان گان، ریشون لتسیونن هرتزلیا، دالیه الکرمل، هود هشارون، کفار سابا، اور یهودا، شوهام و مناطق بسیار دیگر در مورد قطع مکرر جریان برق رسیده است.

در جریان قطعی برق در شب گذشته پایگاه اینترنتی و خطوط تلفن شرکت برق اسرائیل نیز از کار افتاده است. همچنین چراغ های راهنمایی در چهارراه ها در مناطق مرکزی "اسرائیل " و دیگر مناطق خاموش شده و خیابان های ایالون در مرکز تل آویو در تاریکی فرو رفتند. بنابر اعلام برخی منابع اسرائیلی قطعی برق شب گذشته حدود یک سوم ساکنان اراضی اشغالی را درگیر کرده است.

پربیننده ترین خبرها