نعیم قاسم: اقدام فرانسه در توجیه اهانت به پیامبر بازگشت به شیوه‌های جاهلیت است

نعیم قاسم:  اقدام فرانسه در توجیه اهانت به پیامبر بازگشت به شیوه‌های جاهلیت است
جمعه 9 آبان 1399 - 18:42

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به اقدام فرانسه در انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) گفت: اقدام رئیس جمهور فرانسه و نظام حاکم این کشور برای توجیه اهانت به پیامبر اسلام و دفاع از مرتکبان این توهین، نشانه ضعف الگوی ارزشی غرب و بازگشت آن به شیوه‌های جاهلیت است.

العالم- لبنان

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در افتتاحیه کنفرانس سالانه مجمع تقریب مذاهب که به صورت آنلاین برگزار شد، تاکید کرد: وحدت موجب نزدیک شدن علمای اهل تسنن و شیعه و حمایت از مقاومت فلسطین شد، محور مقاومت را گرد آورد و دروغ بودن طرح های تکفیری‌ها را فاش کرد و موجب اهتزاز پرچم کمال اسلام شد. اتحاد راه برادری و پیروزی است و اراده ما را در رویارویی با چالش‌ها تقویت کرده و مانع از تاثیرگذاری نیروهای انحرافی بر نسل‌های ما شد.

به گزارش المنار، وی گفت: باید این وحدت را تقویت کنیم و نسل های خود را بر این شیوه تربیت کنیم و از ماحصل آن در ایمان، تربیت درست، استقلال و مقاومت در برابر ظلم و طغیان بهره بگیریم.

شیخ قاسم ادامه داد: غرب که مدعی احترام به آزادی اندیشه است، اجازه می دهد توهین و هتاکی شود که این به دور از ادعای آن بوده و دشمنی اخلاقی و فتنه انگیزی ایجاد می کند و بیانگر ضعف منطق و انتخاب گزینه سرکوبگری و ظلم در مواجهه با اختلاف است. اقدام رئیس جمهور فرانسه و نظام حاکم این کشور برای توجیه اهانت به پیامبر اسلام و دفاع از مرتکبان این توهین، نشانه ضعف الگوی ارزشی غرب و بازگشت آن به شیوه‌های جاهلیت است.

وی افزود: فرانسه در این اقدام تنها ناامیدی و انزوا از مسلمانان و آزادگان جهان را نصیب خود کرد و باید خط مشی خود را در تعامل با اسلام و مسلمانان اصلاح کند که در غیر این صورت تنها بازنده این راه خواهد بود.

شیخ قاسم در ادامه سخنان خود گفت: تحریم های آمریکا دشمنی اقتصادی با اهداف سیاسی است زیرا واشنگتن به دنبال از کار انداختن توانمندی‌های دفاعی ایران است تا مواضع و شروط خود را به راحتی بر تهران تحمیل کند. هدف آمریکا از این تحریم ها منزوی کردن ایران و قطع ارتباطش با ملت های منطقه به ویژه ملت فلسطین‌ است که مشتاق استقلال و آزادی هستند.

وی افزود: تحریم ها علیه حزب الله لبنان به این دلیل اعمال شده که این حزب شایستگی خود را در مقاومت و آزادسازی و حفاظت از استقلال اثبات کرده، در برابر تحریم ها ایستادگی کرده و به مقاومت در همه اشکال ادامه داده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به موج سازش ها با دشمن صهیونیستی پرداخت و گفت، این اقدام خیانت نظام هاست اما ملت ها هنوز امیدوارند. عادی سازی روابط امارات، بحرین و سودان و پس از آنها عربستان بخشی از توطئه بین المللی برای سیطره بر کشورها و ثروت‌های ما و سلب قدس و فلسطین است. عاملان عادی سازی ابتدا پنهانی عمل می‌کردند اما انحرافات حاکمان این کشورها فاش شد تا گام بزرگی در مسیر سرنگونی خودشان باشد.

شیخ قاسم در ادامه تاکید کرد، تداوم مقاومت و پیروزی های آن تنها راه حمایت همه گونه از مقاومت است تا چشمان ما به سمت فلسطین و جهاد ملتش و روحیه گروههایش در مقابله با اشغالگر باشد.

وی تصریح کرد، ملت فلسطین و مقاومت شرافتمندانه آن اهداف رژیم صهیونیستی را نابود کرد. حزب الله نیز در مقابل این رژیم ایستاد و عراق و سوریه داعش را نابود کردند و یمن نیز در مقابل عربستان ایستادگی اسطوره‌ای کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها