واکنش کاربران عربستان به حمله یک خودرو به مسجدالحرام

واکنش کاربران عربستان به حمله یک خودرو به مسجدالحرام
شنبه 10 آبان 1399 - 22:14

هشتگ "حمله یک خودرو به حرم مکی" در برخی کشورهای عربی از جمله یمن و کویت و عربستان ترند شد.

العالم ـ عربستان سعودی

فعالان شبکه های اجتماعی ویدئویی از لحظه حمله یک خودرو به حرم مکی و برخورد با یکی از دروازه های مسجد الحرام به اشتراک گذاشتند.

...

منابع سعودی تاکید کردند که در این حادثه هیچ کسی آسیب ندیده است؛ طرف‌های امنیتی راننده خودرو را توقیف کردند و خبرها حاکی از آن است که این شخص در وضعیت عادی نبود.

این حادثه عجیب سبب شد تا کاربران شبکه های اجتماعی به آن واکنش نشان دهند. برخی از آنها از نقض قداست حرم مکی خشمگین شدند و برخی دیگر آن را نوعی منحرف کردن نگاه ها از اهانت رییس جمهور فرانسه به رسول اکرم(ص) دانستند.

"جولیا" در توییتر نوشت: بسیار عجیب است که می خواست با ماشین وارد حرم شود. شاید برایش سخت بود که با پای پیاده طواف کند، فکر کرد که طواف کردن با ماشین راحت تر است. یا می خواست دست به اقدامی غیرعادی و بی سابقه بزند. دلم می خواهد بدانم چه در سرش می گذشت.

"محمد رفعت" نیز در توییتر این سوال را مطرح کرد که آیا این حادثه برای ضربه زدن به قداست مکه نزد مسلمانان در سایه سیاستهای نظام عربستان است؟ شخصی با خودرو وارد حرم مکی می شود. آیا این حادثه یک بازی ازسوی موساد در قالب طرح "اسراییل" برای ضربه زدن به قداست مکه است؟ طرحی که پیش از این با برگزاری جشن های مختلط در کنار مکه آغاز شده بود. یا آنکه راننده خودرو مست بوده و مکه نزد او دیگر قداستی نداشت؟

"عبدالعزیز" نیز توییت کرد: پس از ورود یهودیان و مسیحیان به مساجد امارات و عکس گرفتن آنها، اینک یک نفر با ماشینش وارد مسجد الحرام می شود.

"نادیا حجازی" نوشت: این حادثه حاصل سیاست های حاکمان نظام عربستان سعودی است که سخنان رییس جمهور فرانسه در توهین به رسول اکرم(ص) را محکوم نکردند.

"رامی غریب" اما توییت کرد که احتمال دارد این حادثه از قبل برنامه ریزی شده باشد تا نگاه ها از اظهارات توهین آمیز مکرون منحرف گردد. بویژه که نظام عربستان هیچ موضعی در مخالفت با این اظهارات اتخاذ نکرد. بلکه اخیرا امیر مکه و استاندار جده با سفیر فرانسه در عربستان دیدار کرده و درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک گفتگو کردند و به حادثه اهانت مکرون به رسول اکرم(ص) هیچ اشاره ای نشد گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پربیننده ترین خبرها