درهای جهنم بر روی آمریکا گشوده می‌شود/ 17 میلیون سلاح در دستان هواداران ترامپ!

درهای جهنم بر روی آمریکا گشوده می‌شود/ 17 میلیون سلاح در دستان هواداران ترامپ!
دوشنبه 12 آبان 1399 - 16:58

به نظر می‌رسد تحولات در آمریکا به سمت سناریویی که نویسنده مطرح "توماس فریدمن" پیش‌بینی کرده، پیش می‌رود.

العالم- درگوشی

توماس فریدمن بارها تأکید کرده که ترامپ در صورت شکست در انتخابات، از قدرت عقب‌نشینی نمی‌کند و آمریکا را به سمت جنگ داخلی سوق خواهد داد؛ چرا که او به اندازه کافی گروه‌های مسلح راست‌افراطی دارد که به خاطرش سلاح در دست بگیرند.

شواهدی که احتمال سناریوی فریدمن در آمریکا را تقویت می‌کند، بسیار زیاد است از جمله اینکه پایگاه خبری "اکسیوس" به نقل از سه منبع مطلع فاش کرد، "دونالد ترامپ" به نزدیکانش گفته است که پیروزی‌اش در مقابل رقیب دموکراتش "جو بایدن" در انتخابات نوامبر را بدون اینکه منتظر نتایج بماند، اعلام خواهد کرد.

ترامپ بارها زمانی‌که احتمال بروز تقلب در انتخابات را اعلام می‌کرد زمینه را برای چنین سناریویی آماده می‌کرد. معتقد است که رای‌گیری پستی زمینه را برای تقلب گسترده در انتخابات فراهم می‌کند. جو بایدن، اما موافق رای‌گیری از طریق پست است و می‌گوید، اداره پست در بحبوحه بحران کرونا نقش "ناجی دموکراسی" در آمریکا ایفا خواهد کرد.

در اثر تبلیغات ترامپ علیه رای‌گیری پستی شمار بیشتری از شهروندان آمریکایی اعتقاد پیدا کرده‌اند که امکان تقلب در رای‌گیری پستی بیشتر از رای‌گیری حضوری است. چهار سال پیش حدود 60 درصد از شهروندان بزرگسال آمریکایی به رای‌گیری پستی اعتماد داشتند، امروز شمار آنها کاهش یافته و به 45درصد رسیده است.

از دیگر شواهد که نزدیک شدن آمریکا به درهای جهنم را نشان می‌دهد، تعقیب اتوبوس کمپین انتخاباتی بایدن در تگزاس و بیرون کردن آن از این شهر توسط هواداران ترامپ است. ویدیوی این صحنه بسیار در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده و دونالد ترامپ نیز در توییتی که اشاره به این ماجرا داشت، با حروف بزرگ نوشت: "عاشقتم تگزاس." توییتی که نشان می‌دهد ترامپ آماده است درهای جهنم را بر روی ایالات متحده باز کند.

بایدن پیشتر گفته بود که پسر ترامپ هواداران پدرش را تحریک کرده که این روال را ادامه دهد و به کمپین‌های انتخاباتی این نامزد دموکرات‌ها حمله‌ور شوند. این ماجرا که روز جمعه در اتوبان I-35 در هیز کانتی، تگزاس رخ داد باعث شد دموکرات ها سه نشست انتخاباتی برنامه ریزی شده خود در این ایالت را لغو کنند و اکنون اف بی آی گفته است که تحقیقاتی را در مورد این واقعه انجام خواهد داد.

خطرناک‌ترین و جدی‌ترین شواهد که اخیرا فاش شد آماری است که روزنامه "لس‌آنجلس تایمز" منتشر کرد و نوشت که آمریکایی‌ها طی سال جاری حدود 17 میلیون قبضه سلاجح خریداری کرده‌اند. مساله‌ای که خبرگزاری آمریکا آن را باعث نگرانی از بی‌ثبات شدن آمریکا عنوان کرده است.

با توجه به این شواهد واضح و هشدارها درخصوص شخصیت نامتعادل و بی‌ثبات ترامپ، می‌توان گفت که آمریکایی‌ها شاهد خطرناک‌ترین مرحله در تاریخ‌شان خواهد شد؛ مرحله‌ای که آن را با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، ایجاد کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها