پس از توهین به رهبران اسلامی؛ مکرون سخت پشیمان است

پس از توهین به رهبران اسلامی؛ مکرون سخت پشیمان است
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 22:28

مکرون خود را چنان گرفتار کرد که راهی برای خروج از این گرفتاری وجود ندارد، او اینک مساله ارسال یک نماینده برای تبیین مواضعش به رهبران کشورهای اسلامی را بررسی می کند.

العالم ـ کشکول

اقدام مکرون که بسیار تمسخر آمیز است، سوالاتی را نیز مطرح می کند؛ چگونه رییس جمهور کشوری که یک کشور قدرتمند به شمار می آید، قواعد و اصول سیاست و نیز گفتگوی فرهنگها را نمی داند؟ نقش مکرون در توقف دشمنی نسبت به مسلمانان و سرعقل آمدن فرانسه چیست؟ با پاسخ دادن به این سوالات می توان خط مشی فرانسه و نگاه این کشور نسبت به اسلام را تبیین کرد. مکرون پیش تر گفته بود که مسلمانان خود نخستین قربانیان تروریسم هستند که به نام اسلام انجام می شود.

وی همچنین تاکید کرد که خشونت‌هایی از سوی برخی گروهها و افراد افراطی تحت نام اسلام صورت می گیرد.

ناظران مسائل فرانسه اقدام مکرون را تلاشی برای تخفیف احساسات ضد فرانسه می دانند؛ احساساتی که به خاطر اظهارات مکرون درباره سکولاریسم و آزادی بیان طبق دیدگاه هایش و تایید کاریکاتورهای توهین آمیز به رسول اکرم(ص) ایجاد شد.

ناظران می گویند که مکرون اینک جنگ جدیدی به نام کشوری سکولار علیه رسول اکرم(ص) آغاز کرده است؛ رییس جمهور فرانسه اما ثابت می کند که در جنگ های بین المللی خود از دوراندیشی سیاسی برخوردار نیست؛ او از طریق این جنگها به دنبال کسب سهم قابل توجهی از نسخه جدید توافق سایکس پیکو با اضافات ترامپ است.

فرانسه پیش از این یک کشور استعمارگر بزرگی بوده است که در سطح جهان مستعمره های بسیاری داشت. هویت فرهنگی بسیاری از ملتهای اصیل را از میان برد و امروزه نیز به اختلافات فرهنگی و دینی در خاک کشورش اعتقادی ندارد و حرمت یک رهبر بزرگ دینی را نگه نمی دارد بلکه به برانگیختن و تحریک احساسات پیروان دین مبین اسلام ادامه می دهد.

پربیننده ترین خبرها