هشدار مقام ارشد نظامی انگلیس در باره بروز جنگ جهانی سوم

هشدار مقام ارشد نظامی انگلیس در باره بروز جنگ جهانی سوم
يکشنبه 18 آبان 1399 - 12:46

یک مقام ارشد نظامی انگلیس با توجه به بی ثباتی حاکم بر جهان امروز که مسبب اصلی آن را همه گیری ویروس کرونا دانسته است، نسبت به خطر بروز جنگ جهانی دیگری در جهان هشدار داد.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، «نیک کارتر» (Nick Carter) رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس نسبت به بی ثباتی حاکم بر جهان امروز که نشات گرفته از بحران اقتصادی و همه گیری ویروس کرونا است، و می تواند خطر بروز جنگ جهانی دیگری را تشدید کند، هشدار داد.

رویترز در ادامه خاطرنشان کرد، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس درمورد شدت گرفتن تنش های منطقه ای و خطای محاسباتی که می تواند در نهایت منجر به یک درگیری در سطحی گسترده شود، هشدار داده است.

بنابراین گزارش وی گفت: تصور می کنم، در برهه ای از زمان به سر می بریم که جهان در یک بی ثباتی و آشوب شدیدی قرار گرفته است، از نظر من خطر واقعی که با آن مواجه ایم، مناقشات فراوان منطقه ای است و می توان شاهد آن بود که یک اشتباه محاسباتی قادر است آن را تشدید و شعله ورتر کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع می تواند تهدیدی برای بروز یک جنگ جهانی دیگری شود به اسکای نیوز گفت: من می گویم این یک خطر است و باید درباره چنین مخاطراتی مراقب و هوشیار بود.

این مقام ارشد نظامی انگلیس در ادامه افزود: اگر شما وحشت جنگ را نادیده بگیرید و آنرا فراموش کرده باشید، آنگاه بزرگترین خطر از نظرمن این است که عامه مردم تصور کنند که وارد شدن به یک جنگ عاقلانه ترین کار خواهد بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس خاطرنشان کرد، باید به یاد داشته باشیم که تاریخ ممکن است خود به خود تکرار نشود اما این قضیه یک «ریتمی» دارد و اگر به قرن گذشته نگاهی بیاندازید، قبل از وقوع هر دو جنگ جهانی، به عقیده من و بدون هیچ بحثی، تنش هایی وجود داشت که خطای محاسباتی در نهایت منجر به جنگی شد که امیدواریم هرگز چنین چیزی بار دیگر روی ندهد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا علاوه بر ایجاد بحران بهداشتی و اجتماعی در جوامع مختلف بین المللی بر اقتصاد کشورهای جهان تاثیر منفی گذاشته و منجر به افزایش بیکاری در سراسر جهان و در بخش های مختلف اقتصادی شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها