دیدار مقام‌های ترکیه با رییس جمهوری آذربایجان

دیدار مقام‌های ترکیه با رییس جمهوری آذربایجان
يکشنبه 18 آبان 1399 - 20:28

"مولود چاوش اوغلو" و "هولوسی آکار" وزیران امور خارجه و دفاع ترکیه با "الهام علی‌اف" رییس جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

العالم - اروپا

"مولود چاوش اوغلو" و "هولوسی آکار" وزیران امور خارجه و دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) با "الهام علی‌اف" رییس جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

علی‌اف در این دیدار با اشاره به این که امروز روزی تاریخی برای جمهوری آذربایجان بوده زیرا شهر استراتژیک "شوشا" در قره باغ را از اشغال نیروهای ارمنی آزاد کرده است، گفت: مصادف بودن سفر وزیران خارجه و دفاع ترکیه با این رویداد مهم، بار دیگر نشانه قرار گرفتن آنکارا در کنار باکو است.

وی برای حمایت‌های سیاسی و معنوی ترکیه از جمهوری آذربایجان ابراز قدردانی کرد و اظهار داشت: حمایت‌های آنکارا برای حل مناقشه قره باغ نقش مهمی داشته است.

رییس جمهوری آذربایجان آزادسازی مناطق مسکونی از جمله شهر "شوشا" را از اشغال نیروهای ارمنی در قره باغ، رویدادی تاریخی برای این کشور توصیف کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه نیز به مناسبت آزاد سازی شهر شوشا به رییس جمهوری آذربایجان و مردم این کشور تبریک گفت.

علی‌اف امروز در پیامی به مردم آذربایجان که از سوی شبکه‌های تلویزیونی این کشور به صورت زنده پخش شد، در باره آزادسازی شهر استراتژیک "شوشا" در قره باغ خبر داد.

درگیری‌های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شده و با وجود سه بار توافق برقراری آتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی، این درگیری‌ها همچنان در چند محور قره باغ همچنان ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها