هشدار صنعاء درباره انتقال تروریست‌ها از 'بیضاء' به ساحل غربی

هشدار صنعاء درباره انتقال تروریست‌ها از 'بیضاء' به ساحل غربی
دوشنبه 19 آبان 1399 - 12:05

نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن در دیدار با معاون رئیس هیأت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافق آتش‌بس در الحدیده، گفت گزارش‌ها از انتقال تروریست‌ها از مرکز یمن به ساحل غربی حکایت دارند.

العالم - یمن

«علی الموشکی» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن و «دانییلا کروسلاک» معاون رئیس هیأت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافق آتش‌بس در الحدیده با یکدیگر در صنعاء دیدار کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، الموشکی در این دیدار بر تعهد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به توافق سوئد علیرغم نقض گسترده این توافق توسط ائتلاف سعودی تأکید کرد.

وی در ادامه گفت، گزارش‌های اطلاعاتی از انتقال گروهک‌های تروریستی از استان «بیضاء» (در مرکز یمن) به ساحل غربی می‌دهند که این موضوع تهدیدی خطرناک برای خطوط دریانوردی بین‌المللی است.

الموشکی در ادامه بر اهمیت نقش سازمان ملل و ملزم کردن ائتلاف سعودی به توقف نقض توافق الحدیده، پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی آن بر فراز این استان و نیز ضرورت آزادی کشتی‌های توقیف شده تأکید کرد.

از طرفی دیگر، خانم کروسلاک نیز از تلاش صنعاء در اجرای توافق سوئد و پایبندی به آن قدردانی و بر ادامه همکاری مثبت و مستمر برای اجرای راهکارهای توافق سوئد تأکید کرد.

توافق استکهلم سوئد میان طرف‌های یمنی (امضا شده در دسامبر ۲۰۱۸) به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها