سفیر ایران در باکو: اشغالگری و تجزیه طلبی خط قرمز برای ایران است

سفیر ایران در باکو: اشغالگری و تجزیه طلبی خط قرمز برای ایران است
دوشنبه 19 آبان 1399 - 19:57

سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: برای جمهوری اسلامی ایران اشغالگری و تجزیه طلبی خط قرمز است و همواره هم بر آن تاکید کرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه مسوولان نهادهای وابسته به کشورمان روز دوشنبه در روز گرامیداشت پرچم ملی در جمهوری آذربایجان طی مراسمی با حضور در خیابان شهدای باکو و با ادای احترام به پرچم های ملی دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و با اهدای شاخه های گل به مزار شهدا ، یاد آنان را گرامی داشتند.

موسوی در گفت و گو با خبرنگاران حاضر در این مراسم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح هم به صورت اعلامی و هم به صورت اعمالی در کنار دولت و ملت جمهوری آذربایجان ایستاده و به این حمایت های خودش ادامه خواهد داد، افزود: امیدوارم با آزادی همه سرزمینهای اشغال شده شاهد یک آذربایجان یکپارچه و متحد و بزرگی باشیم و دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با صلح و دوستی در اوج همکاری در کنار هم قرار گیرند .

سفیر ایران گفت: ما معتقدیم که همه سرزمینهای اشغالی در قره باغ همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند باید به جمهوری آذربایجان برگردد و البته خیلی خوب بود که این سرزمینها با صلح و گفت و گو برمی گشت.

درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و با وجود سه بار توافق آتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی، این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها