دیدار و گفت‌وگوی وزیران خارجه پاکستان و ایران + فیلم

دیدار و گفت‌وگوی وزیران خارجه پاکستان و ایران + فیلم
چهارشنبه 21 آبان 1399 - 13:16

ظریف و «شاه محمود قریشی» در محل وزارت خارجه پاکستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه سه شنبه و در ر‌أس یک هیأت سیاسی و اقتصادی وارد اسلام آباد شد، پس از دیدار و گفت‌وگو با ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان، با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی دیدار و به گفت‌وگو نشست.

تلویزوین پاکستان نیز در این زمینه گزارش داد که گفت‌وگوهای وزرای خارجه و هیات‌های همراه بر محور فرصت‌های همکاری‌ دوجانبه در حوزه‌های مختلف و گسترش روابط بین دو کشور متمرکز است.

ظریف پیش از این اقدام به کاشت یک اصله نهال یادبود در محوطه وزارت خارجه پاکستان کرد.

1

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است با عمران خان نخست وزیر پاکستان هم دیدار و گفت‌وگو و در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) نیز به ایراد سخنرانی بپردازد.

وی شامگاه سه شنبه در بدو ورود به اسلام آباد درباره گفت‌وگوهایش با مقامات پاکستانی اظهار داشت: مسائلی که داریم روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی و همکاری‌های منطقه ای و بین‌المللی است. همچنین با توجه به شرایط در افغانستان، نیاز است که دو کشور ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در این زمینه کار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که وضعیت جهان اسلام موضوعی است که هم باعث نگرانی ایران و هم پاکستان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی موضوعی است که ایران و پاکستان هر دو در مورد آن با حساسیت برخورد کرده‌اند. در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها