روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملّی آموزش و پرورش و بهداشت:

روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز مدارس اختصاص می یابد/همه علامت‌ها نشان می‌دهد دوران فشار حداکثری رو به پایان است

روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز مدارس اختصاص می یابد/همه علامت‌ها نشان می‌دهد دوران فشار حداکثری رو به پایان است
پنج‌شنبه 22 آبان 1399 - 10:44

رییس‌جمهوری با بیان اینکه مدارس خشتی و گلی به تاریخ پیوسته است، گفت: روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات مدارس توسط دولت اختصاص یافته است

العالم - ایران/ سیاسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی در حوزه آموزشی، بهداشتی، رفاهی و درمانی در سی‌ودومین برنامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» افزود: روزانه ٢٧ کلاس ساخته شده و ٨٣ کلاس به سیستم نوین گرمایشی مجهز و ١٠ کلاس ایمن سازی می شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که دانش آموزان در کلاس های درس دغدغه ناامنی از نظر حفاظت و سرمایش و گرمایش کلاس نداشته باشند و با خیال راحت و آرام بتوانند کلمات معلمان را بشنوند.

روحانی گفت: مدرسه برای ما بسیار مهم است و افتتاح طرح های امروز برای همه مردم و دانش آموزان دلگرم کننده بوده و از افتخارات دولت است که روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات مدارس در دولت اختصاص یافته است.

رییس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیرین و مردم و همه آنهایی که در این مسیر بسیار مهم گام بر می‌دارند شاهد تحول بیشتری در زمینه کمیت و کیفیت مدارس برای دانش آموزان باشیم.

روحانی همچنین با تشکر از مسوولان آموزش و پرورش گفت: هر خدمتی که به فرهنگیان کشور انجام شود خدمت به رشد علم و همچنین فرهنگ در جامعه به شمار می رود که بسیار حایز اهمیت است.

رییس جمهوری با بیان اینکه افتتاح این مراکز رفاهی، نمادین است، اما برای روحیه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش حایز اهمیت است، افزود: این اقدامات به این معنا است که دولت از همه توان و امکان خود برای رفاه معلمان و مسوولان آموزش پرورش استفاده می‌کند، این فضاها می‌تواند به رشد همفکری و هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای توسعه این حوزه کمک کند.

روحانی افزود: امروز حرکت بسیار خوبی برای افتتاح یک هزار و 550 طرح آموزشی و تربیتی در سراسر کشور انجام شد که امیدواریم برای همه ملت و فرهنگیان مبارک باشد.

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ان‌شاءالله با همت مردم و هدایت‌های رهبری از تحریم عبور خواهیم کرد، اظهار داشت: همه علامت‌ها از آمریکا و جاهای دیگر دنیا نشان دهنده این است که دنیا فهمیده فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و فشار حداکثری دوران پایان خودش را طی می‌کند و مردم با مقاومت خودشان طعم شیرین تلاش‌های خود را شاهد خواهند بود.

در سی و دومین هفته از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و 3 طرح درمانی در شهرهای کرمان، قم و مشهد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.

1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور شامل 1422 پروژه آموزشی، 124 پروژه تربیتی کشور و 4 پروژه رفاهی و آموزشی، مجموعه پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری 3637 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در شهرهای مختلف کشور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آنها آغاز شد.

بیمارستان‌های 150 تختخوابی سینا در زرند کرمان، 231 امیرالمؤمنین(ع) در شهر قم و طرح توسعه بیمارستان 400 تختخوابی هاشمی‌نژاد مشهد، 3 طرح درمانی در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با سرمایه‌گذاری 592 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها