اما و اگرهای دور چهارم مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی لبنان

اما و اگرهای دور چهارم مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی لبنان
پنج‌شنبه 22 آبان 1399 - 14:30

کارشناسان سیاسی معتقدند که هیئت لبنانی در مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی همچنان بر خواسته های خود در دور قبلی مذاکرات، پافشاری و تأکید می کند که لبنان با اصرار بر خطوط آغاز و پایان مرزهای آبی، فقط به دنبال احقاق حقوق خود است.

العالم - نظرکده

کارشناسان بر این عقیده اند که نکته اساسی در این مذاکرات این است که هیئت لبنانی همچنان بر خواسته های خود در دور پیشین مذاکرات اصرار می ورزد و با استناد به نقشه ها و اسناد و شواهد و قوانین بین المللی معتقد است که این دور از مذاکرات باید بر مبنای این اسناد و قوانین پیش برود.

این در حالی است که برخی کارشناسان دیگر معتقدند گره اصلی این مذاکرات، مداخله آمریکاست که نمی تواند واسطه امین و بی طرفی به حساب آید. آنها بر این باورند که چهارچوب اولیه توافق، نمی تواند مقدمه و مبنای ادامه مذاکرات غیرمستقیم تا رسیدن به توافق نهایی بر سر تعیین مرزهای آبی باشد.

آنها معتقدند که باید یک هیئت بی طرف در روند مذاکرات حضور داشته باشد. سازمان ملل، ناظر است و هیچ نقشی در پیشبرد مذاکرات ندارد از این گذشته تحت تأثیر و تابع آمریکاست و لذا حضور آن، یک حضور تشریفاتی و صوری است.

کارشناسان خاطرنشان کرده اند که هیئت لبنانی مذاکره غیرمستقیم را بر مبنای قوانین بین الملل آغاز کرده است؛ آنها تأکید می کنند که رژیم صهیونیستی، سازمان ملل و آمریکا قبل از هر کاری باید ابتدا نکات اولیه را به رسمیت بشناسند.

پربیننده ترین خبرها