فعالان حقوق بشری سلب تابعیت معترضان بحرین را محکوم کردند

فعالان حقوق بشری سلب تابعیت معترضان بحرین را محکوم کردند
جمعه 23 آبان 1399 - 14:41

فعالان حقوق بشری استفاده ابزاری حکومت بحرین از لغو تابعیت برای سرکوب اعتراضات در این کشور را محکوم کردند.

العالم ـ بحرین

به گزارش الجزیره، فعالان حقوق بشری روز پنجشنبه درباره وضعیت حقوق بشر در بحرین و سلب تابعیت شهروندان در این کشور نشستی مجازی برگزار کردند.

"عبدالغنی الخنجر" از فعالان برجسته بحرینی که تابعیتش سلب شده است در این نشست گفت که حاکمیت بحرین از این اقدام «بعنوان ابزاری برای مرعوب کردن فعالان و خانواده‌هایشان استفاده کرده و آنها را از حقوق مدنی و سیاسی محروم می‌کند».

وی افزود که حکومت بحرین از این اقدام به مثابه «ابزاری فرقه‌ای» علیه اکثریت شیعه و برای سرکوب معترضان در این کشور استفاده می‌کند.

به گفته وی، بحرین تاکنون تابعیت حدود ۴۰۰ نفر از فعالان را سلب کرده است.

"حسین عبدالله" از دیگر فعالان بحرینی در این نشست تاکید کرد که بحرین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است که بسیاری از آنها بدون کشور مانده اند.

"زهرا البرازی" از فعالانی که بدون کشور مانده است در این نشست گفت که سلب تابعیت افراد در کشورهایی مانند بحرین خلاف قوانین بین المللی است و این اقدام روشی برای ساکت کردن مخالفان است.

"کورتنی رادش" مدیر کمیته حفاظت از خبرنگاران نیز در این نشست تاکید کرد: خبرنگاران و بلاگرهای زیادی در بحرین هستند که زندانی شده اند و از دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی کافی محروم شده اند. این مشکل سالهاست که وجود دارد.

"منا بن جرجا" از سازمان ائتلاف جهانی برای مشارکت شهروندی نیز در این نشست گفت که بحرین در صدر کشورهایی است که از سلب تابعیت برای سرکوب معترضان استفاده می کند.

پربیننده ترین خبرها