قالیباف: بایدن باید بدون پیش شرط خسارت مردم ایران را جبران کند/ ما از شکست قاتل شهید سلیمانی خوشحالیم

يکشنبه 25 آبان 1399 - 09:12

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: حوادث انتخابات آمریکا چهره واقعی این کشور را نشان داد و با شکسته شدن هیمنه این کشور روند رو به افول آمریکا را سرعت بخشید.

العالم - ایران / سیاسی

«محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز-یکشنبه- با اشاره به حوادث بعد از انتخابات آمریکا، گفت: حوادث بعد از انتخابات آمریکا اتفاقی عبرت آموز بود. آمریکا که سال‌ها مشکلات ساختاری، اجتماعی و اقتصادی خود را با قدرت رسانه‌ای پنهان کرده بود این روزها بدون روتوش در مقابل افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: آمریکای واقعی فاصله بسیار زیادی با آمریکایی نمایشی دارد و تصویر واقعی امروز آمریکا، روند رو به افول این کشور را در مقابل چشمان مستضعفان جهان به نمایش گذاشت. با شکسته شدن هیمنه ایجاد شده آمریکا، روند افول این کشور سرعت بخشیده می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانگونه که چند روز پیش برادرم «سیدحسن نصرالله» گفت ما از شکست قاتل شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهید «ابوالمهدی المهندس» خوشحالیم و همه با چشمان خود دیدند کسی که در این دنیا ندای انا ربکم الاعلی سر دهد بر اساس سنت‌های الهی در دنیا و آخرت خوار و خفیف گشت.

وی افزود: ما نظام فاسد حاکم بر آمریکا را مقصر اصلی تصمیمات آن‌ها می‌دانیم و تنها خون بهای آنها را اخراج سربازان آمریکایی از منطقه می دانیم، هرچند از شکست ترامپ خوشحالیم اما عمیقاً باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نمی‌توان و نباید به پیروزی یا شکست کسی در کاخ سفید گره زد.

قالیباف با بیان اینکه نباید مسبب مشکلات کشور را به دیگران نسبت دهیم، اظهار داشت: تصمیمات ماست که مستقل از این رفتن‌ها و آمدن‌ها در کاخ سفید پایه‌های اصلی اقتصاد ما را می‌سازد و قدرت ما را در این عرصه مشخص می‌کند باور کنید کسی که واگن خود را به لوکوموتیو دیگران ببندد باید منتظر بنشیند تا با آنچه در اختیارش نیست شادی کند و یا عزا بگیرد.

قالیباف، رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اگر بایدن واقعا معتقد به توافقی است که به عنوان نفر دوم دولت اوباما با ایران امضا کرده، باید بدون پیش شرط تعهدات عملی نشده را اجرا و خسارت مردم ایران را جبران کند.

پربیننده ترین خبرها