تصاویری از مراسم تشییع پیکر «ولید المعلم» وزیر خارجه فقید سوریه

تصاویری از مراسم تشییع پیکر «ولید المعلم» وزیر خارجه فقید سوریه
دوشنبه 26 آبان 1399 - 18:29

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

العالم - سوریه

المعلم در سال ۱۹۴۱ میلادی در شهر دمشق به دنیا آمد و پس از آن که در سال ۱۹۶۳ مدرک کارشناسی رشته اقتصاد را از دانشگاه قاهره، پایتخت مصر گرفت، در سال ۱۹۶۴ به وزارت خارجه سوریه پیوست و در هیئت های دیپلماتیک این کشور در کشورهای تانزانیا، عربستان سعودی و بریتانیا فعالیت کرد.

این سیاستمدار فقید که طی سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ به عنوان سفیر سوریه در رومانی فعالیت می کرد، طی سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ به ترتیب ریاست ادارات مستندسازی و ترجمه و دفاتر ویژه وزارت خارجه را بر عهده داشت سپس به عنوان سفیر کشورش در آمریکا منصوب شد و تا سال ۱۹۹۹ در این منصب باقی ماند.

المعلم که در آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان دستیار وزیر خارجه سوریه منصوب شد، در سال ۲۰۰۵ معاون وزیر گشت و یک سال پس از آن نیز متصدی این وزارتخانه شد در حالی که در سال ۲۰۱۲ نیز در کنار وزیر خارجه، معاون نخست وزیر نیز شد و تا به امروز در این سمت مشغول فعالیت بود.

این دیپلمات کهنه کار که متاهل و دارای سه فرزند بوده، چهار کتاب را نیز تحت عنوان فلسطین و صلح مسلحانه ۱۹۷۰، سوریه در مرحله قیمومیت از سال ۱۹۱۷ تا سال ۱۹۴۸، سوریه از استقلال تا اتحاد از سال ۱۹۴۸ تا سال ۱۹۵۸ و جهان و خاور میانه از دیدگاه آمریکایی نوشته بود.

پربیننده ترین خبرها