عراقچی: از هر مسیری برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد

عراقچی: از هر مسیری برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 15:22

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: از هر مسیری که امکان داشته باشد، برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید عباس عراقچی ظهر امروز در مراسم افتتاح مجازی هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد گفت: از همه کسانی که در ساخت هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد تلاش کردند، اعم از وزارت آموزش و پرورش، جامعه خیرین مدرسه‌ساز در تهران و خوزستان، استاندار خوزستان و همچنین همکارانم در وزارت امور خارجه که در تامین هزینه‌ها مشارکت کردند، تشکر می‌کنم.

وی با تشکر از سردار سلامی، فرمانده کل سپاه اظهار داشت: سردار سلامی به خواهش بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه قبول کردند که سپاه جاده خاکی این هنرستان را آسفالت کند. ضرورت جدی است که کشور و وزارت آموزش و پرورش به قول استاندار به سمت فنی شدن حرکت کند و افرادی را پرورش دهد که بتوانند به ساختن کشور کمک کنند.

این دیپلمات ارشد ادامه داد: هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد، دومین هنرستانی است که همکارانم در قالب پویش احسان کریمانه در ساختن آن کمک کردند. نخستین مدرسه پس از زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب ساخته و به نام شهدای وزارت امور خارجه نامگذاری شد.

عراقچی با اشاره به نقش دیپلماسی و وزارت امور خارجه در زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: دیپلمات‌ها در زمان جنگ، در عرصه‌های بین‌المللی از حقانیت و مظلومیت مردم ایران دفاع کرده، مشروعیت دفاع مقدس را آشکار ساختند و به تامین‌ نیازهای کشور کمک کردند. پس از جنگ هم کار بزرگی صورت گرفت و رژیم صدام به عنوان متجاوز شناخته شد که این یک دستاورد سیاسی و حقوقی بزرگی بود.

وی با یادآوری حضور گسترده کارمندان وزارت امور خارجه در خطوط مقدم در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: همکاران ما در وزارت امور خارجه در عرصه میدانی در جنگ شرکت داشتند. هم شهدا، هم جانبازان و هم آزادگانی را تقدیم کردند. ایثارگران وزارت امور خارجه اعم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بالاترین رقم را نسبت به سایر دستگاه‌ها را دارد و فکر می‌کنم رتبه دوم ایثارگری در زمینه مناصب و مشاغل در اختیار وزارت امور خارجه است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از شهید ابراهیم نجیب یاد کرد و ابراز داشت: شهید ابراهیم نجیب از اهالی ایذه هم دوره من در دانشکده وزارت امور خارجه بود که راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کرد و به شهادت رسید. ما سعی می‌کنیم وظایف خود را انجام دهیم ولی یاران شهید ما راه صد ساله را یک شبه رفتند و جان خود را فدای این سرزمین کردند.

از هر مسیری برای تحقق اهداف کشور تلاش می‌کنیم

عراقچی به اشاره به دیگر شهدای وزارت امور خارجه بیان کرد: لازم است از شهدای پس از جنگ وزارت امور خارجه یاد کنم که در عراق، افغانستان، بوسنی و یمن به شهادت رسیدند. آخرین شهید دیپلمات در یمن بود که در مقابل ربایش توسط تروریست‌ها مقاومت کرد و به شهادت رسید. درخواست ما این بود نام این هنرستان را به نام شهدای وزارت امور خارجه ثبت شود و دوستان ما در سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین این درخواست را قبول کردند.

وی افزود: امروز هم در وزارت امور خارجه وظایف و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهیم ولی همکاران ما دغدغه‌های خود را نسبت به جامعه و مردم دارند و از هر مسیری که امکان داشته باشد، برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد. برجام یک نمونه آن بود اما حضور در میدان‌های سازندگی و هر جایی که کمک به مردم لازم باشد، همکارانم وزارت امور خارجه مشارکت خواهند داشت.

هنرستان شهدای وزارت امور خارجه امروز ظهر به مناسبت سالگرد آزادسازی سوسنگرد به صورت مجازی با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، رییس خیرین مدرسه‌ساز کشور، مدیرکل فنی – حرفه‌ای آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای هیات امنای پویش احسان کریمانه همکاران وزارت امور خارجه در تهران و همچنین استاندار محترم خوزستان و جمعی از مدیران محلی و استانی در سوسنگرد افتتاح شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها