برخورد قطار مسافری و باری در قزوین/۲۰ مسافر مصدوم شدند /بی‌احتیاطی سوزن‌بان علت حادثه بوده است

برخورد قطار مسافری و باری در قزوین/۲۰ مسافر مصدوم شدند /بی‌احتیاطی سوزن‌بان علت حادثه بوده است
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 21:28

مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: قطار مسافری رشت به مشهد در برخورد با یک قطار باری در ایستگاه یزده رود تاکستان دچار حادثه شد.

العالم - ایران

‌قدرت‌الله مهدی‌خانی با بیان جزئیات برخورد دو قطار در ‌ نیکویه تاکستان اظهار داشت: دقایقی قبل قطار مسافری رشت به مشهد با قطار باری تهران به شمال در ایستگاه یزده رود نیکویه تاکستان برخورد کرد و دچار سانحه شد.

وی با بیان اینکه براثر برخورد دو قطار در محدوده نیکویه در مسیر راه آهن تاکستان به سمت رشت 20 نفر مصدوم شدند، افزود: قطار مسافری گیلان به مشهد بعد از ایستگاه یزده رود نیکویه تاکستان از ریل خارج می‌شود و با قطار باربری برخورد می‌کند.

‌مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه از 20 مسافر مصدوم این حادثه، 15 نفر، سرپایی درمان شدند و احتمالا پنج نفر به بیمارستان اعزام خواهند شد، تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه، مصدوم بدحال که نیاز به انتقال به بیمارستان داشته باشد نداشته‌ایم ولی همچنان نیروهای ما در صحنه حضور دارند.

وی درباره میزان خسارت این حادثه گفت: قطار باری واژگون و از ریل خارج شده و خسارت زیادی دیده است اما قطاری مسافری خسارت چندانی ندیده ‌و شاید تا ساعتی دیگر روی ریل قرار گیرد و ادامه مسیر دهد.

به گفته مهدیخانی ‌ بر اثر بی‌احتیاطی سوزن‌بان، این دو قطار با هم برخورد می‌کنند و علت دقیق حادثه هنوز مشخص نشده است.

معاون امور مسافری راه آهن کشور نیز درباره جزئیات حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه راه آهن کوهین گفت: قطار در ایستگاه کوهین‌، پس از ورود به خط فرعی با واگنی که روی خط متوقف شده بود برخورد می‌کند و در این حادثه خوشبختانه کسی آسیب ندید.

جزئیات جدیدتر از برخورد قطار مسافری و باری در قزوین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: واژگونی 2 واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین 5 مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

سهیل سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه در ساعت 19 و 23 دقیقه امروز (چهارشنبه ‌شب) 2 واگن یک قطار باری در محدوده شهرستان تاکستان واژگون و از ریل خارج شده است، اظهار داشت: واژگونی 2 واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین 5 مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

وی علت حادثه را انحراف 2 واگن واژگون‌شده از ریل و مسیر حرکت دانست و اضافه کرد: این قطار که از ایستگاه قطار تاکستان به سمت شهرستان رشت در حرکت بوده که 2 واگن آن به دلیل ناپایدار بودن از مسیر منحرف و خارج شده و در نهایت واژگون می‌شوند که سبب مصدومیت 5 نفر از خدمه و مسافران قطار می‌شود.

سلطانی با ذکر اینکه برای بررسی ابعاد و علل حادثه 8 دستگاه خودروی بزرگ و کوچک آمبولانس با ظرفیت حمل 30 بیمار به محل حادثه اعزام کردیم، ادامه داد: البته میزان مصدومیت‌های جزئی و سطحی بوده و خبری از مصدومان با حال جسمی وخیم و خطرناک نیست.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان یادآور شد: ضمن اینکه قطار مورد حادثه بدون 2 واگن واژگون شده خود دوباره به راه می‌افتد و به مسیر خود به سمت شهر رشت ادامه خواهد داد و پیش‌بینی ما این است که هیچ خطری این قطار و خدمه آن را تهدید نخواهد کرد.

سلطانی افزود: علت اصلی انحراف 2 واگن یادشده در دست بررسی است؛ ولی احتمال می‌دهیم که سرعت بیش از حد قطار و اتصال ضعیف 2 واگن واژگون‌شده به سایر واگن‌ها دلیل ایجاد این حادثه باشد. بنابراین پرسنل کنترل‌کننده ایمنی قطارهای باربری و مسافربری باید با دقت بیشتری این نکات را در قطارهای ما بررسی کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها