تلاش‌های دقیقه نودی ترامپ برای تشدید محدودیت‌های مهاجرت

تلاش‌های دقیقه نودی ترامپ برای تشدید محدودیت‌های مهاجرت
جمعه 30 آبان 1399 - 00:37

شبکه سی ان ان گزارش داد، دولت ترامپ در صدد است تا محدودیت‌های مهاجرتی بیشتری در دوران باقی مانده اعمال کند.

العالم - آمریکا

شبکه سی ان ان گزارش داد با نزدیک شدن به زمان برگزاری روز تحلیف رییس جمهوری جدید آمریکا، سیاست‌های لحظه آخری از طرف دولت دونالد ترامپ به کار گرفته شده که براساس آن مهاجرت به ایالت متحده محدود می‌شود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره در تلاش است به توافق نامه‌هایی برای اعزام پناهجویان به کشورهای آمریکای مرکزی دست یابد.

"جسیکا وان" مدیر مطالعات سیاسی در مرکز مطالعات مهاجرت گفت: این همان چیزی است که در دوران برزخی هر دولت اتفاق می‌افتد، شما می‌خواهید آنچه را که شروع کرده‌اید تمام کنید و به همان اندازه که می‌توانید قدرت ماندگاری به آن بدهید.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۶ اقدامات فراوانی برای تشدید قوانین مهاجرت و محدود کردن ورود مهاجران به ایالات متحده انجام داده است.

به گزارش سی ان ان، استفان میلر مشاور مهاجرتی ترامپ در حقیقت مغز متفکر سیاست‌های رییس جمهوری آمریکا در مورد محدود کردن روند مهاجرت به آمریکا بوده است.

میلر با دفاع از سیاست‌های دولت در محدود کردن روند مهاجرت به آمریکا را ارتقای استانداردهای ورود به آمریکا دانست که از رهگذر اقدامات اجرایی و قانونگذاری قابل حصول خواهد بود.

به گفته این مقام کاخ سفید، کنگره اختیارات زیادی را در سیاست‌های مهاجرتی به دولت تفویض کرده و این نشان می‌دهد که مردم آمریکا تا چه اندازه می‌توانند در تعیین سیاست‌های مهاجرتی کشور موثر باشند.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اتخاذ موضع سختگیرانه نسبت به برنامه مهاجرتی به آمریکا کارزار انتخاباتی خود را کلید زد. سیاست‌های مهاجرتی او در قالب طرحی موسوم به «سیاست تحمل صفر» دنبال شد. در اثر این سیاست غیر انسانی کودکان مهاجر از والدین خود جدا می‌شوند. بنا بر گزارش‌هایی که اخیر منتشر شد، بسیاری از این کودکان مهاجر هنوز نتوانسته به والدین خود بپیوندد و در بازداشتگاه‌های مرزی به سر می‌برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها