شرط «مقتدی الصدر» برای شرکت جریان صدر در انتخابات آتی عراق

شرط «مقتدی الصدر» برای شرکت جریان صدر در انتخابات آتی عراق
دوشنبه 3 آذر 1399 - 11:37

رهبر جریان صدر حمایت از این جریان برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق را منوط به دستیابی صدری‌ها به اکثریت در پارلمان دانست.

العالم - عراق

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، دیروز طی پستی در توئیتر، حمایتش از این جریان برای شرکت در انتخابات را منوط به امکان رسیدن صدری‌ها به پست نخست‌وزیری دانست و درباره سوگندش بر عدم مشارکت در انتخابات آتی توضیح داد.

وی در این پست نوشت: اگر عمری باقی بماند، تحولات را از نزدیک و با دقت دنبال خواهم کرد، اگر دیدم این انتخابات به ورود اکثریت (صدری) منجر خواهد شد و آنها نخست وزیر آینده را انتخاب خواهند کرد، لذا خواهم توانست به آنها کمک کنم.

در ادامه این پست توئیتری مقتدی الصدر آمده است: همانطور که قول داده بودیم برای تکمیل پروژه اصلاحات از داخل، ورود شما به انتخابات را تایید خواهم کرد و دلیلی که منجر به سوگند من مبنی بر عدم شرکت در انتخابات شد، از بین خواهد رفت و من از سوگندی که یاد کرده بودم رها می‌شوم و این تنها برای رهایی عراق از فساد، وابستگی و انحراف است».

وی افزود: عزیزان، دین، مذهب و وطن در خطر است و همه شما مسئول هستید.

مقتدی الصدر پیشتر ضمن استقبال از برگزاری انتخابات زودهنگام گفته بود که انتخابات عراق باید در کمال سلامت و تحت نظارت منصفانه سازمان ملل غیر از کشورهایی که اشغالگر هستند، برگزار ‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها