پیام‌های تبریک خاجی به فیصل المقداد و بشار الجعفری/ تأکید بر اراده ایران برای تعمیق روابط با سوریه

پیام‌های تبریک خاجی به فیصل المقداد و بشار الجعفری/ تأکید بر اراده ایران برای تعمیق روابط با سوریه
دوشنبه 3 آذر 1399 - 15:44

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه به فیصل المقداد و بشار الجعفری بر اراده ایران برای تعمیق روابط و همکاری‌های فیمابین با سوریه و همچنین همکاری در راستای تقویت صلح و ثبات در این کشور تأکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

در پی درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه، بشار الاسد رئیس جمهور این کشور دیروز (یکشنبه) در احکامی جداگانه وزیر خارجه جدید و قائم مقام وزارت خارجه سوریه را منصوب کرد.

در همین خصوص علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه انتصاب فیصل المقداد وزیر امور خارجه و بشار الجعفری قائم مقام وزیر خارجه سوریه را تبریک گفت.

خاجی در این پیام‌ها بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق روابط و همکاری‌های فیمابین با کشور دوست و برادر سوریه و همچنین همکاری در راستای تقویت صلح و ثبات در این کشور تأکید کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیشب (یکشنبه) در گفت‌وگویی تلفنی با فیصل المقداد وزیر امور خارجه جدید سوریه، انتخاب المقداد به عنوان وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه را به وی تبریک گفت و ضمن تسلیت مجدد درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه، بر استمرار همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و سوریه تأکید کرد.

رئیس جمهور سوریه «فیصل المقداد» قائم مقام وزیر خارجه، را به عنوان جانشین «ولید المعلم»، وزیر خارجه فقید این کشور تعیین کرد. براساس احکام دیگر رئیس جمهور سوریه، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به عنوان قائم مقام وزیر امور خارجه منصوب و بسام الصبّاغ، سفیر سوریه در سازمان ملل هم به جای الجعفری عهده‌دار نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل شد.

گفتنی است، «ولید بن محی الدین المعلم» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر سوریه روز دوشنبه (۲۶ آبان) در ۷۹ سالگی درگذشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها