البخیتی: هدف عملیات اخیر ادب کردن آل سعود بود/ رهبران سعودی در محاسبات خود تجدیدنظر کنند

البخیتی: هدف عملیات اخیر ادب کردن آل سعود بود/ رهبران سعودی در محاسبات خود تجدیدنظر کنند
پنج‌شنبه 6 آذر 1399 - 19:04

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن گفت که هدف ما از عملیات اخیر علیه عربستان سعودی ادب کردن آل سعود بود.   

العالم یمن

وی در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: علت آن است که کشورهای متجاوز به یمن زبانی جز زبان زور نمی فهمند لذا این عملیات را انجام دادیم و تاکید می کنیم که این آغاز عملیاتهای آتی است.

البخیتی تاکید کرد که عربستان سعودی ادعا کرد نیروهای مقاومت یمن قصد هدف قراردادن مکه را داشتند تا جامعه جهانی را با خود همراه کند در حالیکه این سعودی است که دریانوردی بین المللی را تهدید کرده و مانع ورود کشتهای حاوی سوخت به یمن می شود.

وی با اشاره به اینکه این سیاست سعودی نشان دهنده شکست این رژیم است، ادامه داد: ما به توسعه توانمندی دفاعی خود ادامه می دهیم به ویژه که ما موشکها و پهپادهایی را ساختیم که پدافند هوایی سعودی قادر به هدف قرار دادن آن نیست.

البخیتی یادآور شد: به رهبران سعودی نصیحت می کنیم که در محاسبات خود تجدیدنظر کرده و صلح را بپذیرند، از کشتیهای خارجی می خواهیم به بنادر یمن نزدیک نشوند و از شرکتهای خارجی درخواست می کنیم که سعودی را ترک کنند.

محمد الزبیدی خبرنگار یمنی نیز گفت: این اولین و آخرین عملیات از این نوع نیست و ادامه آن باعث می شود که متجاوزین، سیاستها و دیدگاههای خود را تغییر دهند.

وی افزود که عربستان سعودی که در سطوح نظامی و تبلیغاتی با شکست مواجه شده، در زمینه پایان دادن به تجاوز جدی نیست و می کوشد که خود را قربانی نشان دهد اما دنیا واقعیت اوضاع یمن را می داند.

الزبیدی ادامه داد که ارزش این عملیات به حجم آن نیست بلکه به زمان و نوع آن است به این دلیل که تاثیری منفی بر اقتصاد سعودی گذاشت و حتی بازار جهانی نفت را تحت تاثیر قرار داد به ویژه که ما وارد مرحله هدف قراردادن شریانهای اقتصادی عربستان سعودی شده ایم.

پربیننده ترین خبرها