معاون اردوغان: ماموریت نظامیانمان در باکو به زودی آغاز می‌شود

معاون اردوغان: ماموریت نظامیانمان در باکو به زودی آغاز می‌شود
شنبه 8 آذر 1399 - 14:07

«فوآد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، به زودی نظامیان ترکیه‌ای ماموریتشان در جمهوری آذربایجان را شروع خواهند کرد.

العالم - ترکیه

یک مقام ارشد ترکیه‌ای روز شنبه بر ادامه حمایت آنکارا از باکو در مناقشه بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی تاکید کرد و خبر داد، به زودی ماموریت نظامیان ترکیه‌ای در جمهوری آذربایجان آغاز می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، معاون رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ماموریت نظامیان این کشور در جمهوری آذربایجان به زودی آغاز می‌شود.

«فوآد اوکتای» امروز شنبه، همچنین بر تداوم حمایت‌های ترکیه از جمهوری آذربایجان درباره مناقشه این کشور با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

این مقام ارشد آنکارا گفت: «ما در این ۳۰ سال درباره سرکوبگری ارمنستان در قره‌باغ، بمباران غیرنظامیان و شهرها در جریان حملات اخیر بی‌تفاوت نبوده‌ایم. برخلاف برخی کشورها که چشمشان را به روی این بی عدالتی بستند، ما در کنار (جمهوری) آذربایجان بودیم».

معاون رجب طیب اردوغان سپس به تصویب طرح ارسالی و مصوب دولت ترکیه در پارلمان این کشور برای اعزام و استقرار نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «طبق مصوبه تصویب شده اخیر در پارلمان (ترکیه)، سربازان ما به زودی ماموریتشان را در (جمهوری) آذربایجان آغاز خواهند کرد».

به دنبال توافق اخیر سه‌جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای پایان دادن به جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی، پارلمان ترکیه ۲۷ آبان طرح پیشنهادی دولت برای اعزام نظامیان ترکیه به جمهوری آذربایجان را تصویب کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها