پس از حادثه قتل در بشری لبنان..

سوریه برای پناهجویانش در لبنان بیانیه صادر می کند

سوریه برای پناهجویانش در لبنان بیانیه صادر می کند
شنبه 8 آذر 1399 - 18:19

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه از مراجع قضایی ذیربط لبنان خواستار پیگیری و کشف همه جوانب حادثه دردناکی شد که منجر به مرگ شهروندی لبنانی در شهر بشری سوریه -محل اقامت پناهجویان سوری- گردید.

العالم-سوریه

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه ومهاجران در مصاحبه ای با خبرگزاری سانا گفت: جمهوری عربی سوریه به طور جدی پیگیر این حادثه اسفناک در شهر بشری لبنان است و به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید. همچنین از مراجع قضایی ذیربط می خواهد که وظیفه خود را با شفافیت تمام جهت کشف تمامی جوانب این رویداد و جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی و سوء استفاده علیه پناهندگان سوری انجام دهد.

این منبع افزود: جمهوری عربی سوریه ضمن قدردانی از کسانی که در لبنان علیه سوء استفاده سیاسی از این حادثه فریاد سر دادند، از حکومت و مقامات ذیربط لبنان می خواهد که مانع هرگونه بهره برداری از این حادثه در جهت توهین به پناهجویان سوری شوند و وظایف خود را برای محافظت از شهروندان این کشور حاضر در لبنان انجام دهند.

نامبرده تاکید کرد: جمهوری عربی سوریه از همه شهروندان سوری که تحت شرایط ناعادلانه جنگ مجبور به ترک کشور شدند، برای بازگشت به وطن خود و زندگی در عزت و امنیت دعوت کرده و همه امکانات را برای این بازگشت فراهم می‌کند. دولت تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای زندگی مناسب آنها انجام خواهد داد.

پس از قتل شهروندی لبنان به دست یک پناهجوی سوری در شهر "بشری" لبنان که درپی اختلافات فردی میان آن دو اتفاق افتاد، رفتارهایی خصومت آمیز با سوری ها در این شهر صورت گرفت.

این امر ارتش لبنان را بر آن داشت تا برای بازگرداندن آرامش به منطقه، گشت پیاده و سواره را در آنجا آغاز کند.

پربیننده ترین خبرها