خشم پمپئو از محکومیت شهروندان متخلف آمریکایی در ونزوئلا

خشم پمپئو از محکومیت شهروندان متخلف آمریکایی در ونزوئلا
يکشنبه 9 آذر 1399 - 07:48

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از اقدام دستگاه قضایی ونزوئلا در محکوم کردن ۶ تبعه آمریکایی در این کشور به شدت انتقاد کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه فاکس نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: در حالیکه طی سه سال گذشته دهها بار برنامه حضور این افراد در برابر قاضی لغو شد، ناگهان سیستم حقوقی ونزوئلا این مدیران نفتی را بدون هیچ گونه مدرکی محکوم کرد.

به گفته پمپئو، محکومیت های صادر شده علیه پنج آمریکایی و یک فرد مقیم دائم ایالات متحده موجبات دل شکسته شدن و خشم اعضای خانواده موسوم به "سیتگو شش" را فراهم آورد.

یک قاضی ونزوئلا پنجشنبه گذشته ۶ تن از مدیران نفتی سابق پالایشگاه آمریکایی سیتکو را به اتهام فساد به حبس محکوم کرد. شهروندان ایالات متحده به تخلفاتی از جمله اختلاس، پولشویی و توطئه متهم شدند.

پنج نفر از این افراد به گذراندن ۸ سال و ۱۰ ماه و "خوزه پریرا" رئیس وقت پالایشگاه سیتگو نیز به ۱۳ سال و هفت ماه حبس محکوم شدند.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شهریور ماه سال جاری گفته بود که یک جاسوس آمریکایی در نزدیکی مجتمع پالایش نفت در شمال غربی این کشور دستگیر شده است.

پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال جاری نیروهای امنیتی ونزوئلا دو شهروند آمریکایی مرتبط با توطئه علیه دولت کاراکاس را بازداشت کردند.

مادورو همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور همچنین ۱۳ "تروریست" را که با این طرح توطئه مشارکت داشتند، دستگیر کرده‌اند.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، تحریم های خود را علیه ونزوئلا در دوران ریاست جمهوری مادورو شدت بخشیده است.

پربیننده ترین خبرها