آمار فوتی‌های کرونا در ترکیه رکورد زد

آمار فوتی‌های کرونا در ترکیه رکورد زد
دوشنبه 10 آذر 1399 - 06:34

وزارت بهداشت ترکیه از ثبت بیشترین شمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در یک روز و از زمان شیوع این بیماری در این کشور خبر داد.

العالم - ترکیه

به نوشته وبگاه «ای ان آی» وزارت بهداشت ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲۸۱ نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۸۵ نفر نیز جان باختند. به گفته وزارت بهداشت ترکیه، این بیشترین آمار قربانیان نشی از کرونا در این کشور است.

این در حالی است که روز شنبه شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ترکیه ۱۸۲ نفراعلام شد. در مجموع تاکنون ۴۹۴۳۵۱ نفر در ترمیه به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۳۵۵۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تلاش برای مهار شیوع کرونا اوائل ماه نوامبر (مهر) دستور بسته شدن کا‌فه‌ها و رستوران‌ها را صادر کرد و قرار شد مدارس به طور مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۳۸ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌ و از آن میان یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۵۷۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۳۰ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۹ مورد ابتلا و ۱۳۶ هزار و ۷۳۳ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۷۲ مورد ابتلا و ۱۷۲ هزار و ۶۳۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها