فلسطین: جامعه جهانی محصولات تولیدی شهرک‌های صهیونیستی را تحریم کند

فلسطین: جامعه جهانی محصولات تولیدی شهرک‌های صهیونیستی را تحریم کند
پنج‌شنبه 13 آذر 1399 - 08:10

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در کنفرانسی خواستار تحریم کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیستی از سوی جامعه جهانی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد اشتیه طی سخنانی در نشست کشورها و نهادهای بین المللی حامی فلسطین که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار اتخاذ تدابیر بین المللی جدی در خصوص تحریم شهرک های صهیونیستی شد.

وی در این نشست گفت: سرزمین فلسطین در حال کوچک شدن است، خشونت شهرک نشینان افزایش می یابد و دسترسی به منابع ما روزانه کاهش می یابد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: دریافت بودجه درآمد مالیاتی که اسرائیل از پرداخت آن خودداری می کرد، فلسطینیان را قادر می سازد تا برنامه های توسعه خود را به اتمام برسانند.

سازمان ملل متحد فوریه گذشته لیست سیاهی شامل اسامی ۱۱۲ شرکتی را که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری، قدس شرقی و بلندی‌های جولان فعالیت می‌کنند منتشر کرد. ۹۴ مورد از این شرکت‌های صهیونیستی و ۱۸ شرکت هم از ۶ کشور دیگر هستند.

شرکت‌های موجود در لیست سیاه شامل شرکت‌های بانکی، تلفن‌های همراه، ساخت و ساز و حوزه‌های مختلف فناوری است.

پیش تر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیستی می‌توانند برچسب «ساخت اسرائیل» داشته باشند.

از سوی دیگر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه اقدام دولت آمریکا در حمایت از کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیستی کرانه باختری را جنایت جنگی عنوان کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها