افزایش پایگاه های ترکیه در شمال سوریه؛ هدف چیست؟

افزایش پایگاه های ترکیه در شمال سوریه؛ هدف چیست؟
جمعه 14 آذر 1399 - 08:48

ارتش ترکیه دو روز پیش پایگاه نظامی جدیدی را در منطقه جبل الزاویه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه تأسیس کرده است.

العالم - سوریه

پایگاه اطلاع رسانی شام تایمز به نقل از منابع محلی گفت که حدود 40 خودروی نظامی از جمله 5 دستگاه تانک و موشک انداز در منطقه المسبح در جنوب غرب شهرک للباره مستقر شده اند. به این ترتیب تعداد پایگاه های ارتش ترکیه در سوریه به 17 پایگاه و مرکز دیده بانی رسید که اغلب در 15 روستا و شهرک در جبل الزاویه پراکنده اند.

استقرار نیروهای تازه نفس ترک در این منطقه پس از آن صورت میگیرد که این کشور پیش از این نیروهای خود را از مراکز دیده بانی "مورک"، "معرحطاط"، "الشیرمغار" تخلیه و به منطقه جبل الزاویه واقع در جنوب آزادراه بین المللی حلب – لاذقیه معروف به M4 منتقل کرده بود.

یک منبع نظامی وابسته به شبه نظامیان موسوم به "ارتش ملی" – که از حمایت ترکیه برخوردار است- اعلام کرده است که تجهیزاتی که ترکیه به تازگی در منطقه مستقر کرده است نشان می دهد که باید به زودی منتظر حمله جدیدی به نیروهای سوریه بود.البته تا این لحظه هیچ دستوری به گروه های مسلح مستقر در منطقه برای حمله داده نشده است.

این منبع گفت: "شهر کفرنبل در حال حاضر در تیررس نیروهای ترکیه است. این نیروها در ارتفاعات مشرف بر شهر شامل ارتفاعات تله بدران، منطقه سیرجیلا و فرکیا مستقر شده اند".

پربیننده ترین خبرها