گزارش گاردین از تازه ترین رکورد شکنی کرونا در آمریکا

گزارش گاردین از تازه ترین رکورد شکنی کرونا در آمریکا
يکشنبه 16 آذر 1399 - 11:43

گاردین در گزارشی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا، از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و مرگ و میر کرونایی خبر داد و نوشت: تنها در یک روز، این کشور شاهد ثبت رکورد ۲۷۹ هزار و ۴۰۹ مورد مبتلا و دو هزار و ۶۰۷ مرگ و میر بود.

العالم ـ آمریکا

روزنامه انگلیسی گاردین روز یکشنبه گزارش داد، در حالیکه ایالت‌های مختلف آمریکا برای سفارش واکسن کرونا با ضرب العجل روبرو هستند، ایالت کالیفرنیا باردیگر مقررات قرنطینه را وضع کرده و مقامات فدرال به مردم توصیه کرده‌اند حتی در داخل منازل خود ماسک بزنند، آمریکا تنها در روز جمعه رکورد تازه‌ای از تعدا مبتلایان به کووید-۱۹را به ثبت رساند.

همزمان بسیاری از ایالت‌های دیگر از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان، بستری شدگان و نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ خبر داده و نظام های مراقبت‌های بهداشتی آمریکا با وضعیت شکننده‌ای روبرو هستند. گزارش‌ها حاکی از رقم یکصدهزار و ۶۶۷ نفری بستری شدگان ناشی از کووید-۱۹تنها در روز گذشته است.

براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، تنها در روز جمعه این کشور شاهد دو هزار و ۶۰۷ مورد مرگ و ۲۷۹ هزار و ۴۰۹ مورد مبتلا بود. این در حالی است که جان هاپکینز پیش از این رقم ۲۱۰ هزار مبتلا و مرگ روزانه یک هزار و ۸۰۰ مورد را به صورت میانگین گزارش داده بود. تاکنون در آمریکا بیش از ۱۴ میلیون و ۷۷۴ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۲۸۵ هزار و ۶۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان این افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و مرگ و میر را ناشی از سفرهای میلیونی آمریکایی‌ها در تعطیلات جشن شکرگزاری می‌دانند.

در حالیکه شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا هر روز شاهد ثبت رکورد تازه‌ای است، «دونالد ترامپ» همچنان به تلاش‌های بی‌ثمر خود برای به چالش کشیدن نتیجه انتخاباتی که به نفع «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب به پایان رسید ادامه می‌دهد و همین امر وی را با انتقادات فزاینده‌ای نسبت به فقدان درک رهبری کشور مواجه کرده است.

گفته می‌شود پیش از نشست مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های فدرال (CDC) در هفته آینده که برای مجوز تولید واکسن شرکت داروسازی «فایزر» تشکیل می‌شود، به ایالت‌ها توصیه شده که تا جمعه سفارش دو مرحله‌ای خود را برای ثبت میزان مورد نیاز این واکسن ثبت کنند.

به گفته مقامات ایالت آیداهو (ایالتی در شمال غربی آمریکا) در شهر «بویزی» پایتخت این ایالت، نیروهای گارد ملی وارد عمل شده و با تریاژ کردن بیماران تلاش دارند وضعیت بیمارستان را که به نقطه بسیار شکننده‌ای وارد شده، تثبیت کنند. دیروز شنبه هم در آریزونا، مقامات بهداشتی نسبت به ثبت رکورد ۶ هزار و ۷۹۹ مورد ابتلا در یک روز در این ایالت ابراز نگرانی کردند.

در جنوب کالیفرنیا هم مقامات بهداشتی از قرنطینه بخش وسیعی از این ایالت خبر داده و اعلام کردند که یک منطقه وسیع از این ایالت تحت قرنطینه شده است.

پربیننده ترین خبرها