مخالفت عشایر سوریه به حضور نیروهای بیگانه

مخالفت عشایر سوریه به حضور نیروهای بیگانه
يکشنبه 16 آذر 1399 - 14:54

عشایر سوریه در نشست عشایر حمص، حماه ،ادلب و حلب که در شهر حماه برگزار شد بر مخالفت با حضور غیر قانونی نیروهای بیگانه در کشور و حمایت از ارتش سوریه و هم پیمانان خود در مقابله با تروریسم تاکید کردند.

العالم سوریه

تاکید بر اصول ملی و حفظ وحدت سوریه و درخواست برای خروج نیروهای خارجی غیر قانونی؛ محور مذاکرات عشایر سوریه در حماه با مشارکت بیش از 500 شیخ گروه از حمص،حماه،ادلب و حلب بود.

شیخ طارق الباشان از عشیره النعیم به خبرنگار العالم گفت: ما قبایل و عشایر استان در حماه جمع شده ایم تا بر موضع گیری هم پیمانان نسبت به کشور بزرگمان تاکید کنیم.

شیخ خالد الظاهر از عشیره العقیدات نیز گفت: حضور کنونی ما برای محکوم کردن اجازه غیرقانونی به قدرتهای بیگانه در خاک سوریه چه آمریکا ،ترکیه یا اسرائیل است و با آنان خواهیم جنگید و ارتش ذخیره ای در کنار ارتش عربی سوریه هستیم .

ارتش سوریه و هم پیماناناش در مقابله با تروریسم و پایداری اقتصادی از موضع ثابت عشائر سوریه از ابتدای جنگ سوریه حمایت کردند.

"شیخ عمر الحسن" عضو مجلس سوریه نیز در این راستا گفت: هم پیمانان به ویژه برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله پشت سر هم در جبهه های سوریه شهید دادند و هر چه دارند تقدیم کردند و با ما صادق هستند.

فایز الاحمد عضو مجلس سوریه نیز گفت : از همه سوریهای فریب خورده خارج از وطن می خواهیم به وطنشان بازگردند آنان فرزندان شریف و بااخلاص این کشور باقی خواهند ماند.

موضع ثابت عشایر سوریه در کاهش تنش در مناطق زیادی نقش داشت و ارتش سوریه و هم پیمانانش را در تسلط بر منطقه البادیه سوریه کمک کرد.

دیدار عشایرحماه،حمص،حلب و ادلب تاکیدی بر نقش عشایر در حمایت از عناصر ملی و مخالفت با اشغال اراضی سوریه توسط بیگانگان تاکید دارد.

پربیننده ترین خبرها