در دیدار ولایتی با المقداد مطرح شد؛

انتقام خون شهید فخری‌زاده؛ زودتر از آنچه برخی‌ها فکر می‌کنند

انتقام خون شهید فخری‌زاده؛ زودتر از آنچه برخی‌ها فکر می‌کنند
دوشنبه 17 آذر 1399 - 18:19

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بر گرفتن انتقام خون دانشمند هسته‌ای کشورمان تأکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

علی‌اکبر ولایتی عصر امروز با «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وی با ادای احترام به مرحوم «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سابق سوریه، بر بر مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه در برابر بدخواهان و دشمنان تأکید کرد و گفت: مقاومت و ایستادگی موجب شده است تا محور مقاومت در منطقه تقویت و طرحها و خواب شوم دشمنان به‌ویژه برای ملت سوریه نقش بر آب شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر نقش روابط دوجانبه تأکید کرد: بدون تردید سوریه نقش اساسی و تعیین‌کننده ای در جبهه مقاومت دارد و برای ایفای این نقش بهای سنگینی را پرداخته است، هر چند امروز بیش از هر زمان دیگری با آگاهی نسبت به طرحهای دشمنان، مسیر عزت و استقلال را با قدرت ادامه می‌دهد.

ولایتی با بیان اینکه موفقیت‌های سوریه با تدبیر بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور و حمایت مردم به‌دست آمده است، عنوان کرد: ملت سوریه با کمک سایر کشورهای جبهه مقاومت توانسته‌اند بر توطئه‌ای بین‌المللی با مشارکت حدود ۸۰ کشور استعماری، مرتجعین منطقه و صهیونیست‌ها غلبه کنند و آن‌ها را شکست دهند. امروز ما به فیصل مقداد، دولت و ملت سوریه به‌خاطر استقامت و مقاومتشان تبریک می‌گوییم.

ولایتی درباره اوضاع داخلی کشورمان تصریح کرد: بدون تردید زودتر از آن چیزی که بعضی‌ها فکر می‌کنند، انتقام خون شهدای ما به‌ویژه شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای را خواهیم گرفت و نمی‌گذاریم دشمنان جمهوری اسلامی ایران راحت و آسوده باشند و به جنایتشان ادامه دهند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: بدون تردید رابطه ایران و سوریه در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، هر روز مستحکم‌تر شده است. رابطه میان ایران و سوریه با دیدارهای متقابل با فواصل نزدیک و تصمیمات راهبردی می‌تواند در پیشبرد جبهه مقاومت بسیار تعیین‌کننده باشد.

به گزارش آنا، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار با تأکید بر نقش ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه عنوان کرد: تهران و دمشق روابط بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند.

وی افزود: دو حادثه شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران اندوه بزرگی بر قلب ملت سوریه پدید آورد و ما از این موضوع بسیار ناراحتیم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین نقش آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی را در تحکیم و گسترش روابط میان دولت و ملت ایران و سوریه ستود.

پربیننده ترین خبرها