پیام سفر فیصل مقداد به تهران

پیام سفر فیصل مقداد به تهران
دوشنبه 17 آذر 1399 - 20:12

در اولین سفر خارجی، فیصل مقداد ترجیح داد به تهران بیاید. انتخاب تهران به عنوان اولین مقصد سفر یعنی قدردانی از همراهی ایران با سوریه بویژه در طول 9 سال تحمیل جنگ و تروریسم بر سوریه و همچنین تاکید بر این همراهی در آینده پیش رو.

العالم - کشکول

مفهوم این سفر یعنی تاکید بر قانونی بودن حضور ایران در سوریه و در عین حال یعنی تصریح بر ناکامی تلاش های محور غربی، عبری و عربی برای آنچه دور کردن ایران از سوریه می نامند و سال هاست پر حجم اما ناکام آن را پیگیری می کنند.

سطح مقامات ایرانی دیدارکننده با فیصل مقداد از همتای ایرانی او گرفته تا دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مجلس، ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و بالاخره ریاست جمهوری ایران و البته دیگر مقامات ایرانی خود گویای اهمیت ملت و دولت سوریه نزد ایران است و حکایت از روابط استراتژیک دوکشور دارد.

یکی از اهداف مشترک ایران و محور مقاومت (که سوریه یکی از اعضای اصلی آن است) مساله نبرد با تروریسم در کنار مبارزه با هرگونه اشغال خارجی در منطقه است که سوریه در واقع هم زخم خورده از آن و هم پرچمدار مبارزه با آن است. بدیهی است ایجاد هماهنگی در خصوص چگونگی تحقق این اهداف یکی از دلایل سفر مقداد به تهران است. حضور مقداد در تهران و در اولین سفر خارجی اش نشان دهنده این واقعیت است که همچنان این هدف درصدر اولویت های ملت و دولت سوریه قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها