سازمان حقوق بشری:

اسرائیل از سلاح کشنده علیه فلسطینیان استفاده می‌کند

اسرائیل از سلاح کشنده علیه فلسطینیان استفاده می‌کند
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 04:39

سازمان «جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان» روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات از سلاح‌های کشنده استفاده می‌کنند.

العالم-فلسطین اشغالی

سازمان حقوق بشری جنبش بین المللی دفاع از حقوق کودکان که مقر آن در ژنو است، افزود: ارتش اسرائیل از سلاح لانگ رایفل کالیبر ۲۲ معروف به «راجر کشنده» استفاده می‌کند که برخلاف ادعاهای اسرائیل مبنی بر "غیر کشنده" بودن آن، این سلاح کشنده است.

در این بیانیه آمده است، «علی ابو علیا» ۱۷ ساله از شمال رام الله تازه‌ترین موردی است که ماه جاری (دسامبر) در درگیری در روستای المغیر با این اسلحه از سوی نظامیان اسرائیلی کشته شد.

این سازمان حقوق بشری تأکید کرده است، زمانی که یک سرباز آموزش دیده با شلیک گلوله جنگی، قسمت بالایی بدن شخصی را هدف قرار می‌دهد، این قتل تلقی می‌شود و آن گونه که نیروهای اسرائیلی ادعا می‌کنند، خطا در هدف گیری دیگر موضوعیت ندارد.

از آغاز سال جاری میلادی هشت کودک فلسطینی ۱۳ تا ۱۷ ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری بین المللی شهید شدند.

«نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه پیش‌تر ضمن درخواست تحقیق درباره شهادت «علی ابو علیا»، این اتفاق را «هولناک» و «غیرقابل قبول» خواند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها