دمشق بر حمایت کامل از اهالی جولان اشغالی در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کرد

دمشق بر حمایت کامل از اهالی جولان اشغالی در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کرد
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 18:57

وزارت خارجه سوریه بار دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان را محکوم و بر حمایت کامل از اهالی این منطقه اشغالی و نیز مخالفت با طرح الحاق آن تأکید کرد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه، امروز- چهارشنبه- در بیانیه‌ای درباره جنایت‌های اسرائیل در جولان اشغالی سوریه گفت: "در چارچوب اقدامات نژادپرستانه و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق شهروندان عرب سوری در جولان اشغالی سوریه - که رژیم اشغالگر به آنها دست می‌زند؛ اقداماتی که برخی از آنها در رده جنایات جنگی تعریف می‌شود- نیروهای این رژیم در روز دوشنبه برخی از ورودی‌های اصلی روستاهای جولان سوریه را مسدود کرده و مانع از حضور اهالی سوری در زمین‌های کشاورزی‌شان شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال اجرای پروژه‌ای مبنی بر نصب توربین‌های بزرگ بادی در مناطق "مجدل شمس"، "سحیتا"، "بقعاتا" و "مسعده" است، تصریح کرد اقداماتی مانند مصادره اراضی، اموال شخصی و سرقت منابع طبیعی به مثابه جنایات جنگی و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور ژنو 4 در سال 1949 و نیز قطعنامه 497 شورای امنیت مصوب در سال 1981 است.

این وزارتخانه با اشاره به مخالفت گسترده اهالی جولان اشغالی سوریه با طرح‌های اسرائیلی مبنی بر تسلط بر اراضی‌شان، افزود که سوریه اقدامات اسرائیل را کاملا محکوم کرده و نسبت به عواقب اجرای این پروژه هشدار می‌دهد و از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری می‌خواهد با این تجاوز اسرائیل به حقوق اهالی جولان مقابله و به حاکمیت جمهوری عربی سوریه به سرزمین و منابع طبیعی‌اش تأکید کند.

طبق این گزارش، ساکنان بلندی‌های اشغالی جولان سوریه از امروز یک اعتصاب فراگیر در اعتراض به پروژه رژیم صهیونیستی مبنی بر نصب توربین‌های بزرگ بادی در اراضی زراعی‌شان آغاز می‌کنند. اعتصاب فراگیر در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه شامل تعطیلی تمامی نهادهای مهم، مدارس و حرکت به سوی اراضی که توربین‌ها در آن نصب شده، است.

در مقابل، نظامیان اشغالگر با گاز اشک‌آور به اهالی جولان اشغالی سوریه حمله و 20 نفر از اهالی را زخمی کردند و از ورود آمبولانسها برای انتقال مجروحان به بیمارستان هم جلوگیری کردند.

در حالی‌که ساکنان جولان سوریه با این طرح رژیم صهیونیستی مخالف هستند، وزارت دارایی این رژیم مجوز مصادره زمین‌ها، جاده‌ها و امکانات روستائیان جولان اشغالی را برای اجرای این پروژه داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها