اندر "مزایای" عادی‌سازی و "فضایل" سازشکاران!

اندر
شنبه 22 آذر 1399 - 20:00

کسانی‌که از ماهیت رژیم‌های عربی آگاه هستند از عادی‌سازی پادشاه مغرب با رژیم اسرائیل و همچنین پیش از آن نیز از عادی‌سازی ولیعهد امارات و پادشاه بحرین و ژنرال‌های سودان غافلگیر نشده‌اند، آنها حتی در صورتی‌که ولیعهد سعودی نیز به این اقدام دست بزند، غافلگیر نخواهند شد؛ دلیل ساده است جدایی این حکام از ملت‌های‌شان.

العالم- کشکول

آگاهان به ماهیت این رژیم‌ها می‌دانند در این عادی‌سازی "مزایایی" است و سازشکاران نیز "فضایلی" دارند؛ که از جمله این "مزایا" و "فضایل" این است که این سازشکاران اخیرا جرات و جسارت فاش کردن خودِ واقعی‌شان را بر ملت‌های‌شان پیدا کرده‌اند، امری که پیش از این آزادگان، نویسندگان، شعرا و خبرنگاران طی دهه‌های طولانی از رسوا کردن آن عاجز بوده و حتی برخی از آنها جان‌شان را در این راه از دست دادند که دلیل این دشواری افشاگری این بود که رسانه‌های وابسته به این رژیم‌ها این‌گونه ادعا می‌کنند که این رژیم‌ها موضعی خصمانه در مقابل اسرائیل دارند. این در حالی‌ست که این حکام روابط نظامی و امنیتی محرمانه‌ای با صهیونیست‌ها برقرار می‌کردند.

عادی‌سازی روابط این رژیم‌ها با رژیم اسرائیل دارای "مزایایی" است از جمله این‌که این رژیم‌ها دیگر نمی‌توانند ملت‌های‌شان را مثل سابق فریب بدهند و با نمایش ژست دفاع از قضیه فلسطین، خود را مشروع اعلام کنند در حالی‌که با عادی‌سازی، از پشت به ملت فلسطین خنجر بزنند و علیه گروه‌های مقاومت در فلسطین و دیگر کشورهای عربی مبارزه کنند.

شماری از ملت‌های عربی، قبل از عادی‌سازی، فریب روایت‌های رسمی رژیم‌های عربی و رسانه‌های‌شان را درباره مخالفت این رژیم‌ها با رژیم اسرائیل می‌خوردند؛ زیرا آنها این رسانه‌ها را قبول داشتند؛ رسانه‌هایی که جنبش‌های مقاومت اسلامی مانند حزب‌الله و الحشد الشعبی و انصارالله را "َشبه‌نطامیان فرقه‌گرا" معرفی می‌کنند و حماس و جهاد اسلامی را "ابزار" دست ایران. این رسانه‌ها مدعی هستند که ایران به صورت مخفیانه در حال هماهنگی با رژیم اسرائیل است و از این طریق، این رسانه‌ها طی دهه‌های طولانی توانسته‌اند عناصر قدرت در کشورهای عربی را هدف قرار دهند.

این رژیم‌ها در تمامی جنگ‌هاو منازعه‌های رژیم صهیونیستی علیه اعراب و مسلمانان موضع گرفته‌اند و ضربه‌هایی که جنبش‌های مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و دیگر کشورهای عربی و اسلامی ازسوی این رژیم‌ها متحمل شده‌اند بسی بزرگ‌تر از ضربه‌هایی است که رژیم اسرائیل به این جنبش‌ها وارد کرده است.

برای درک خطر این رژیم‌ها "قبل از عادی‌سازی"، اظهارات "رافی ایتان" وزیر سابق اسرائیل- از شخصیت‌های موساد- در کتاب جدیدش را بازگو می‌کنیم که نوشته است: مغرب نقشی برجسته در وارد کردن شکست به ارتش‌های عرب در جنگ شش روزه ژوئن داشت؛ چرا که مغرب موافقت کرد موساد از کشورها به‌ویژه از مصر جاسوسی کند و لذا موساد به این نتیجه رسید که کشورهای عربی آماده جنگ نیستند بنابراین دست به حملات پیشگیرانه‌ای علیه کشورهای عربی زد که به شکست‌شان منتهی شد.

اینها "مزایا" و "فضایل" عادی‌سازی و سازشکاران است؛ زیرا آنها طی دهه‌های گذشته ملت‌های زودباور عربی را فریب می‌دانند و جزو طرف‌هایی بودند که بیشترین ضربه را به قضیه فلسطین و جنبش‌های مقاومت اسلامی وارد کردند ولی امروز این ملت‌های زودباور دیگر فریب آنها را نمی‌خورند؛ چرا که ماهیت واقعی‌شان فاش شده و آنها فقط مُشتی مزدور و خائن هستند.

پربیننده ترین خبرها