پس از چنبره سازشکاران؛ افزایش تقاضا برای خروج از اتحادیه عرب

پس از چنبره سازشکاران؛ افزایش تقاضا برای خروج از اتحادیه عرب
دوشنبه 24 آذر 1399 - 15:09

دبیر کل حزب کارگران الجزایر در اظهاراتی که بیانگر عمق زخمی بود که شیوع "ویروس خیانت" در میان حاکمان و سردمداران جهان عرب بر روح روان آزادگان و انسان های شریف وارد کرده است، سیاستمداران کشورش را به خروج از اتحادیه عرب پس از سیطره رژیم صهیونیستی بر آن فراخواند. 

العالم- جهان اسلام

به گزارش العالم، "لویزه حنون" طی سخنانی در نشست دفتر سیاسی این حزب، اقدام مغرب در سازش با رژیم صهیونیستی را "معامله‌ای علنی و حرکتی خطرناک خواند که باعث محاصره هر چه بیشتر الجزایر شده و وحدت منطقه و قاره آفریقا را به خطر می‌اندازد". وی همچنین این اقدام مغرب را در راستای نقشه‌های "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور ناکام آمریکا برای بر هم زدن ثبات و آرامش شرق و غرب و حمله به ملت فلسطین با استفاده از عوامل و عناصر دست‌نشانده خود در منطقه دانست.

موضع امروز خانم حنون، موضع بخش عمده ای از جامعه الجزایر است که به حمایت اصولی از آرمان فلسطین معروف است. وی گفت: "این جامعه امروز فهمیده است که بدون آرمان فلسطین، وحدت عرب معنی ندارد.. و ادامه حضور الجزایر در اتحادیه عرب، نمایندگان این کشور در این اتحادیه را ناچار به عقب‌نشینی از مواضع ثابت و اصولی این کشور و قرار گرفتن در وضعیتی می کند که در شأن ملت الجزایر نیست."

در مقابل، بخش‌های دیگر در الجزایر و دیگر کشورهای عربی بر ضرورت ماندن در اتحادیه عرب تأکید می‌کنند تا تصمیم‌گیری در انحصار رژیم‌های مرتجع عربی و مزدورِ آمریکا و اسرائیلی قرار نگیرد؛ رژیم‌هایی که مزدوری و خیانت‌شان را بدون هیچ شرم و حیایی علنی می‌سازند و بر ضرورت هماهنگی امنیتی و نظامی با اسرائیل علیه ملت فلسطین و منافع ملت‌های عربی و اسلامی اصرار دارند.

الجزایر یکی از کشورهای عربی است که طی دهه‌های طولانی در کنار مصر، سوریه و عراق پروسه تصمیم‌گیری عربی را رهبری می‌کند ولی این وضعیت عربی پس از چنبره رژیم‌های مرتجع عربی مانند سعودی و امارات بر تصمیمات، به‌ویژه بعد از طرح و توطئه‌های آمریکایی، اسرائیلی و رژیمهای مرتجع عربی برای سرنگون کردن کشورهای عربی کلیدی و متفرق کردن ملت‌های‌شان و فتنه‌انگیری در این کشورها از طریق گروه‌های تکفیری- وهابی (که از حمایت شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس برخوردارند)، دچار دگرگونی شده است. از این‌رو موضع اخیر الجزایر که نقطه مقابل رویکرد رژیم‌های دست‌نشانده عربی است، بسیار مهم ارزیابی می‌شود و این موضع نیاز به حمایت کشورهای عربیّ مخالف هژمونی آمریکا و اسرائیل و نیز یاری ملت‌های عربی و نخبگان آزاده دارد که مسئولیت این نخبگان امروز در سایه هجمه‌های آمریکایی، اسرائیلی و رژیم‌های مرتجع عربی به رهبری سعودی علیه ملت‌های عربی و قضیه محوری‌شان، فلسطین، دو چندان احساس می‌شود.

پربیننده ترین خبرها