واکنش پمپئو به حمله هکرها به نهادهای اطلاعاتی آمریکا/وزیر خارجه آمریکا: روسیه "یک چالش واقعی" است

واکنش پمپئو به حمله هکرها به نهادهای اطلاعاتی آمریکا/وزیر خارجه آمریکا: روسیه
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 10:12

وزیر خارجه آمریکا از اظهار نظر مستقیم در باره هک شدن نهادهای آمریکایی از سوی روسیه خودداری کرد، اما اظهار داشت که روسیه "چالشی" برای آمریکا در فضای مجازی است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با یک برنامه رادیویی مشترک بن شاپیرو، شرکت کرد و از وی در مورد "تجاوز روسیه" در فضای سایبری با توجه به هک های اخیر موسسات اطلاعاتی ایالات متحده سوال شد.

پمپئو در جواب به سوال گفت: "من مطمئن نیستم که آنها (روس ها) تهاجمی تر شده اند، این چیزی دائمی است. تلاش های روسیه برای استفاده از پتانسیل سایبری علیه ما در اینجا در ایالات متحده در طول شش سال حضور من در کنگره و هم اکنون شش سال در دولت ادامه داشته است. من مدت زیادی است که آن را دیده ام.

وی بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد."آنها سعی کردند در انتخابات ما در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ دخالت کنند. ما در سال ۲۰۲۰ بهتر عمل کردیم و مقابله کردیم. این یک چالش واقعی است.

ما روس ها را وادار کردیم که بهای آن را بپردازند؛ ما از آنها خواستیم که این فعالیت های مخرب را متوقف کنند. اما آنها یک چالش واقعی هستند.

پیش از این، رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود كه گروهی از هكرها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم وزارت خزانه داری آمریكا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا كنند و داده های آنها را بدزدند.

همچنین گزارش شد که وزارت امنیت داخلی آمریکا می تواند هک شود، مقیاس هک به قدری شدید بود که به گفته یکی از منابع، روز شنبه جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برگزار شد.

همانطور که واشنگتن پست نوشت به نقل از منابع، هکرهای روسی به دست داشتن در این هک متهم شدند، هیچ مدرکی در این پیام ارائه نشده است.

سفارت روسیه در ایالات متحده اتهامات رسانه های آمریکایی علیه فدراسیون روسیه را بی اساس خواند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، درباره اظهارات در مورد حملات هکرها به خزانه داری آمریکا، گفت که روسیه هیچ ارتباطی با آنها ندارد.

پربیننده ترین خبرها